Lehdistötiedote: Terveystalon hyvinvointipalvelut kasvavat, Fysiatrinen osaamiskeskus Prima Oy osaksi Terveystaloa

Terveystalo on 28.9. allekirjoitetulla sopimuksella ostamassa Fysiatrinen osaamiskeskus Prima Oy:n toiminnan. Yhtiön työntekijät siirtyvät Terveystaloon vanhoina työntekijöinä ja toiminta jatkuu entisissä tiloissa.

Fysiatrinen osaamiskeskus Prima Oy on yksityinen fysioterapiapalvelujen tarjoaja. Yrityksessä työskentelee 10 fysioterapeuttia, 3 fysiatria ja 1 psykologi.  Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli noin 1,3 miljoonaa euroa.

"Hyvinvointi on megatrendi. Ihmiset ovat monipuolisesti kiinnostuneita hyvinvoinnistaan ja myös edelläkävijäyritysten hyvinvointiohjelmat ovat lisääntyneet. Terveystalossa työskentelee jo tällä hetkellä tuhatkunta hyvinvoinnin asiantuntijaa; fysioterapeutteja, psykologeja, psykoterapeutteja ja ravitsemusterapeutteja. Haluamme, että Terveystalon asiantuntija on tulevaisuudessa yhä useammin yksilön tai organisaation valinta terveyden ja hyvinvoinnin tueksi.  Prima Oy:n palvelut täydentävät hyvin tätä kokonaisuutta", toteaa Terveystalon hyvinvointiliiketoiminnasta vastaava johtaja Hanna Puhakka.

"Yhdistymisessä Fysiatrinen osaamiskeskus Prima Oy:n liiketoiminta siirtyy osaksi valtakunnallista Terveystaloa. Priman kokemus ammattiryhmien välisen yhteistyön tiivistämisestä ja tuki- ja liikuntaelinsairauksien hoidon kehittämisestä sopii hyvin terävöittämään Terveystalon tarjoamia korkeatasoisia fysioterapiapalveluita. Terveystalon panostukset laatuun ja vaikuttavuuteen sekä fysioterapian sisältyminen Terveystalon laatujärjestelmään on tehnyt meihin vaikutuksen. Hoidon korkea laatu on tärkeää kaikessa toiminnassa sekä meille että Terveystalolle", sanoo Lotta Kuusinen, hallituksen puheenjohtaja Fysiatrinen osaamiskeskus Prima Oy:stä.

"Toivotamme Fysiatrinen osaamiskeskus Prima Oy:n osaavan henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Terveystaloon. Yksikön palvelut täydentävät hyvin palvelutarjontaamme Tampereen seudulla", toteaa Terveystalon Keskisen Suomen aluejohtaja Anu Väänänen.

Lisätietoja:
Terveystalo, aluejohtaja Keskinen Suomi, Anu Väänänen, puh. 0400 470 894
Prima Oy, hallituksen puheenjohtaja Lotta Kuusinen, puh. 050 306 2663

Terveystalo lyhyesti

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, jolla on vahva suomalainen omistus. Terveystalo on liikevaihdoltaan ja verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille ja julkiselle sektorille. Valtakunnallinen verkosto kattaa 180 toimipaikkaa eri puolilla Suomea. Toimipaikkaverkostoa täydentävät ympäri vuorokauden saatavilla olevat digitaaliset palvelut.

Vuonna 2017 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta. Lääkärikäyntejä tehtiin noin 3,3 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee lähes 9 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet toimii itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen työn liiton jäsen. www.terveystalo.com