Selskabsmeddelelse – tilbudsdokument for købstilbud til minoritetsaktionærerne

På vegne af Selskabet af 5. november 2018 A/S (”Tilbudsgiver”), et selskab ultimativt ejet af Mads Eg Damgaards Familiefond, offentliggøres hermed det som Bilag 1 vedlagte tilbudsdokument vedrørende Tilbudsgivers købstilbud til minoritetsaktionærerne i egetæpper A/S (”egetæpper”).

Tilbudsgiver tilbyder i perioden fra dags dato til 17. december 2018 at købe minoritetsaktionærernes aktier i egetæpper mod en kontant betaling på DKK 220 pr. B-aktie a nominelt DKK 10 i egetæpper.

Af tilbudsdokumentet fra Tilbudsgiver fremgår blandt andet:

Tilbudskursen er baseret på følgende:

• Tilbudskursen svarer til den forhandlede pris mellem to uafhængige parter, Tilbudsgiver og SmallCap Danmark A/S, ved Tilbudsgivers køb af B-aktier, svarende til ca. 19% af aktiekapitalen den 7. november 2018.

• Tilbudsgiver har efterfølgende oplevet stor interesse fra andre egetæpper Aktionærer for salg af deres egetæpper B-aktier til kurs DKK 220 og har frem til dags dato opkøbt yderligere 96.928 B-aktier i egetæpper.

• egetæppers aktier har gennem en længere årrække været betragtet som illikvide. I 30 dage forud for Tilbudsgivers køb af aktier fra SmallCap Danmark A/S blev alene handlet i alt 2.253 B-aktier til en gennemsnitlig handelskurs på DKK 221,2 svarende til en omsætning på i alt DKK 498.509 og 0,086% af B-aktierne.

Som det fremgår af købstilbuddet ejer Tilbudsgiver sammen med dets direkte ejer, MEDF Holding A/S, på tidspunktet for købstilbuddets fremsættelse i alt 330.340 A-aktier, svarende til 100% af A-aktiekapitalen og 1.277.457 B-aktier, svarende til i alt 61,34% af aktiekapitalen og 81,89% af stemmerettighederne i egetæpper. egetæpper har desuden en anden storaktionær i form af den almennyttige fond ege fonden – Vibeke & Mads Eg Damgaards Fond (herefter ”ege fonden”). ege fonden ejer en større post B-aktier i egetæpper, svarende til 29,1% af aktiekapitalen og 13,7% af stemmerettighederne.

Baseret på den begrænsede spredning af egetæppers B-aktier i offentligheden samt B-aktiernes begrænsede omsætning, er det Tilbudsgivers og MEDF Holding A/S’ vurdering, at børsnoteringen ikke skaber tilstrækkelig værdi for hverken aktionærer eller driftskoncern. Det fremgår derfor af tilbudsdokumentet, at Tilbudsgiver og MEDF Holding A/S vil anmode bestyrelsen i egetæpper om at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling i egetæpper med det formål at bemyndige bestyrelsen til at ansøge om en afnotering. Tilbudsgiver oplyser, at Tilbudsgiver har været i dialog med ege fonden, der har meddelt, at ege fonden er positivt stemt overfor en afnotering.

De resterende egetæpper-Aktionærer vil med købstilbuddet få mulighed for at sælge deres aktier i egetæpper for DKK 220 pr. B-aktie forud for iværksættelsen af processen for en afnotering.

Øvrige vilkår for købstilbuddet fremgår af vedlagte tilbudsdokument.

egetæpper a/s

Ebbe Malte Iversen
Bestyrelsesformand

Spørgsmål i forbindelse med accept af Købstilbuddet kan stiles til eget kontoførende institut eller:

Selskabet af 5. november 2018 A/S
CVR-nr. 39 99 56 70