Pöyry Oyj: ÅF ja Pöyry ovat yhdistyneet - uusi konsernirakenne ja johtoryhmä yhdistyneelle yhtiölle

Pöyry Oyj                                  Pörssitiedote 22.2.2019 klo 14:40

ÅF AB (publ):n ("ÅF") ja Pöyry Oyj:n ("Pöyry") yhdistyminen on toteutunut 21.2.2019 ja yhtiöiden integraatio on nyt alkanut. ÅF on tänään tiedottanut, että yhdistyneen yhtiön uusi konsernirakenne on perustettu ja yhdistyneelle yhtiölle on nimitetty uusi johtoryhmä. ÅF Pöyry aikoo myös lanseerata uuden, yhdistyneen brändin ja asiakastarjoaman vuoden 2019 aikana.

Yhdistynyt yhtiö tulee toimimaan viiden uuden divisioonan kautta: Infrastructure, Industrial & Digital Solutions, Process Industries, Energy ja Management Consulting.

Kuten ÅF on tänään tiedottanut, yhdistyneen yhtiön johtoryhmässä on jäseniä molemmista yhtiöistä ja Pöyry nykyisen johtoryhmän jäsenet Martin à Porta, Nicholas Oksanen ja Richard Pinnock ovat sen jäseniä. ÅF:n tiedotteen mukaan yhdistyneen yhtiön uuteen johtoryhmään kuuluu seuraavat jäsenet:

Jonas Gustavsson, toimitusjohtaja
Stefan Johansson, talousjohtaja
Emma Claesson, henkilöstöjohtaja
Nyamko Sabuni, vastuullisuusjohtaja
Cathrine Sandegren, brändi- ja viestintäjohtaja (nimitetty tänään)
Malin Frenning, Infrastructure -divisioonan johtaja
Robert Larsson, Industrial & Digital Solutions -divisioonan johtaja
Nicholas Oksanen, Process Industries -divisioonan johtaja (nimitetty tänään)
Richard Pinnock, Energy-divisioonan johtaja (nimitetty tänään)
Martin à Porta, Management Consulting -divisioonan johtaja (nimitetty tänään)

ÅF:n tiedotteen mukaan kaikki johtoryhmän jäsenet raportoivat toimitusjohtaja Jonas Gustavssonille ja aloittavat tehtävissään tänään.

Pöyryn toimitusjohtaja ja johtoryhmä jatkavat tehtävissään Pöyry Oyj:ssä, kunnes yhtiön osakkeet on poistettu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalta.

PÖYRY OYJ

Lisätietoja:

Martin à Porta, toimitusjohtaja, Pöyry Oyj

Puh. +358 10 33 228 28

Pöyry on kansainvälinen konsultointi- ja suunnitteluyhtiö. Tarjoamme asiakkaille lämpö- ja sähkövoiman tuotantoon, siirtoon ja jakeluun, metsäteollisuuteen, biojalostukseen ja kemianteollisuuteen, kaivos- ja metalliteollisuuteen sekä infraan, vesihuoltoon ja ympäristöön liittyviä palveluja. Kehitämme yhdessä älykkäitä ratkaisuja ja hyödynnämme viimeisimpiä digitaalisia innovaatioita. Pöyryn liikevaihto vuonna 2018 oli 580 miljoonaa euroa, ja yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssissä. Noin 5 500 asiantuntijaa. 40 maata. 120 toimistoa.