Delårsrapport for perioden 1/10-31/12 2018

Bestyrelsen for Per Aarsleff Holding A/S har i dag behandlet og godkendt selskabets delårsrapport for første kvartal af regnskabsåret 2018/19. Delårsrapporten er ikke revideret eller gennemgået af selskabets revisor.

Resultat af første kvartal

• Koncernomsætningen steg med 12,9 % til 3.389 mio.
  • Resultat af primær drift (EBIT) blev 94 mio. mod 107 mio. i første kvartal af sidste regnskabsår. Resultatet er påvirket af, at Aarsleff har lidt et uventet tab på 72 mio. som følge af en voldgiftssag vedrørende opførelsen af et biogasanlæg. Selskabets løbende drift i øvrigt er bedre end forventet, og EBIT før indregning af voldgiften er således 166 mio.
  • Anlæg & Byggeri bidrager med et EBIT på 33 mio. (Q1 2017/18: 67 mio.). Resultatet af ovennævnte voldgiftssag er indregnet i segmentet, og EBIT før indregning af voldgiften er således 105 mio.
  • Rørteknik bidrager med et EBIT på 38 mio. (Q1 2017/18: 39 mio.).
  • Fundering bidrager med et EBIT på 23 mio. (Q1 2017/18: 1 mio.).
  • Koncernens rentebærende nettoindestående udgør 405 mio. pr. 31. december 2018.

Forventninger til regnskabsåret 2018/19

• Forventningerne til hele regnskabsåret 2018/19 blev i en selskabsmeddelelse af 16. januar 2019 ændret til et EBIT-niveau på 460 mio. fra den tidligere udmeldte forventning på 530 mio. som følge af ovennævnte voldgiftskendelse. EBIT-forventningerne før indregning af den tabte voldgift er uændret 530 mio. Omsætningen forventes uændret at udvise en vækst på cirka 5 % sammenlignet med sidste regnskabsår.

YDERLIGERE OPLYSNINGER:

Administrerende direktør Jesper Kristian Jacobsen, tlf. 8744 2222.

Vedhæftet fil

Aarsleff_Q1_1819_DK