Interaktiivinen media ja virtuaalitodellisuus parantavat Ramirentin tarjontaa

Ramirent Oyj                     Lehdistötiedote                                18. maaliskuuta 2019 klo 14.00

Ramirent ottaa nyt seuraavan askeleen virtuaalisen todellisuuden maailmaan uuden digitaalisen Ramirent TwinSiteTM-alustan myötä. Täydessä käynnissä oleva virtuaalinen rakennustyömaa on rakennettu turvallisuutta, kestävyyttä ja tehokkuutta koskevaan koulutukseen ja viestintään.

"Haluamme tehdä rakennustyömaista turvallisia, kestäviä ja entistä tehokkaampia. Kehittelemme parhaillaan useampia digitaalisia innovaatioita, joiden avulla voimme viedä työskentelyn aivan uudelle tasolle. Ramirent TwinSiteTM on niistä ensimmäinen. Ratkaisumme antavat asiakkaille mahdollisuuden hyödyntää Ramirentin asiantuntemusta jo suunnitteluprosessin varhaisessa vaiheessa, jotta he voisivat löytää parhaat ratkaisut turvalliseen, kestävään ja tehokkaaseen rakentamiseen," sanoo Ramirentin suunnittelupäällikkö Anders Vikmyr.

Käyttäjät voivat itse liikkua Ramirent TwinSiteTM-ympäristössä ja saada laadukasta virtuaalisen todellisuuden mahdollistamaa koulutusta niin rakennustyömaan tehokkaista ratkaisuista kuin koneiden turvallisesta käytöstä ja erilaisista riskitekijöistäkin. Ensimmäisenä julkaistaan koulutuskokonaisuudet kvartsipölyn käsittelystä ja betonilaikkaleikkurin käytöstä. Käyttäjä voi muun muassa seurata kvartsipölyn matkaa keuhkoihin ja keuhkorakkuloihin, jolloin hän näkee konkreettisesti, millaisia vaurioita pöly voi aiheuttaa. Havainnollinen elämys auttaa ymmärtämään ja muistamaan asiat tavallista paremmin ja lisää siten myös motivaatiota tehokkaaseen pölyntorjuntaan ja suojavarusteiden käyttöön.

"Ramirent TwinSiteTM on täysin digitaalinen alusta, ja tarkoituksena on, että se on jossain vaiheessa ladattavissa ympäri maailmaa. Alustaa voidaan käyttää tehokkaasti tuotekoulutukseen ja kaupalliseen viestintään myös muiden kuin omien tuotteidemme osalta. Kaikki kumppanimme voivat käyttää alustaa, olivatpa he tai heidän toimipaikkansa missä päin maailmaa tahansa," sanoo Anders Vikmyr.

"Tutkimukset osoittavat, että elämyksiin perustuva oppiminen ja viestintä ovat ylivoimaisia menetelmiä muihin verrattuna. Me toteutamme tämän vielä yksinkertaisemmin ja tehokkaammin virtuaalitodellisuuden avulla."

Ramirent pystyy virtuaalisia ympäristöjä hyödyntämällä parantamaan asiakkaan rakennusprosessin kaikkien vaiheiden suunnittelua. Tämä tarkoittaa kaikkea odotusaikojen lyhenemisestä ja parhaiden turvallisuusratkaisujen suunnittelusta sen selvittämiseen, mitä tuotteita missäkin rakennusprosessin vaiheessa kannattaa käyttää.

Lisätietoja antavat:

Arto Palsio, myynti- ja markkinointijohtaja Ramirent Oy, arto.palsio@ramirent.fi
Saiva Zalkalns, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Ramirent Ab, saiva.zalkalns@ramirent.se
Anders Vikmyr, suunnittelupäällikkö, Ramirent Ab, anders.vikmyr@ramirent.se

Ramirent on johtava palveluyritys, joka vuokraa koneita rakentamiseen ja muulle teollisuudelle. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirentissä on 2 905 työntekijää 294 konevuokraamossa Pohjois- ja Itä-Euroopassa. Vuonna 2018 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Ramirent on noteerattu Nasdaq Helsingissä (RAMI). Ramirent - Gear Up. Konevuokraamo palveluksessasi

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com