Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ): Stefan Dahlbo lämnar som Vd och tar istället plats i styrelsen

Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ) Stefan Dahlbo lämnar som Vd och tar istället plats i styrelsen.

Stefan Dahlbo kommer senast den 1 oktober 2019 att lämna sin roll som Vd för Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (Byggmästaren) då han accepterat ett erbjudande som Vd för Fabege AB.

Styrelsen startar omedelbart arbetet med att hitta en efterträdare.

"Att Stefan väljer att lämna den operativa rollen som Vd för Byggmästaren kom oväntat, kanske till och med för Stefan, men är samtidigt förståeligt med tanke på att han blivit erbjuden och accepterat rollen som Vd för Fabege, ett av Sveriges största samt finaste Fastighetsbolag. Samtidigt gläder det oss att Stefan inte enbart kvarstår som en långsiktig delägare, utan även accepterat att ingå som styrelseledamot i vårt bolag." säger Byggmästarens ordförande och huvudägare Mikael Ahlström.

"De senaste årens arbete med kollegor och styrelse i Byggmästaren har varit fantastiskt roliga. Jag hoppas att jag även i framtiden, bland annat i kraft av min planerade styrelseposition, kan bidra till Byggmästarens utveckling. Fokus den närmaste tiden är att fortsätta driva de bolag vi har i portföljen och de affärer vi håller på med, samt att säkerställa en bra succession. Med det affärsmannaskap som finns i bolaget, styrelsen och ägarkretsen är jag övertygad om att vi aktieägare kan se fram emot många bra år", säger Stefan Dahlbo.

För mer information vänligen kontakta:

Mikael Ahlström, Styrelseordförande | Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ)
+46-70 880 46 60 | mikael.ahlstrom@gmail.com

Denna information är sådan information som Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande av bolagets styrelseordförande den 2 april 2019, kl 07:30.

Byggmästarens B-aktier handlas sedan 2014 på Nasdaq First North Stockholm (ISIN SE0006510491).
Avanza Bank AB är Byggmästarens Certified Adviser.

Kontaktuppgifter till Avanza Bank AB Email: corp@avanza.se, Telefon: 08-409 421 20.

Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ)
Organisationsnummer: 556943-7774
Adress: Sturegatan 18, 114 36 Stockholm