Selskabsmeddelelse nr. 02-2019

NASDAQ Copenhagen A/S

SELSKABSMEDDELELSE NR. 02-2019

INDKALDELSE TIL ORDINÆR GENERALFORSAMLING I SCANDINAVIAN BRAKE SYSTEMS A/S (CVR-nr. 32774210)

Bestyrelsen indkalder hermed til selskabets ordinære generalforsamling på selskabets adresse Kuopiovej 11, Svendborg:

TIRSDAG DEN 30. APRIL 2019 KL. 14.00

med følgende dagsorden:

2. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år
  3. Fremlæggelse af årsrapport til godkendelse
  4. Forelæggelse af forslag om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport
  5. Valg af medlemmer til bestyrelsen
  6. Valg af revisor
    1. Bestyrelsen foreslår genvalg af Ernst & Young P/S
  7. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller kapitalejere

Bestyrelsen stiller følgende forslag:
a.        Fastsættelse af bestyrelsens honorar for valgperioden 2019/2020
8.        Eventuelt

Majoritetskrav
Beslutning under dagsordenens punkt 1-7 træffes med simpelt flertal.

Registreringsdato, møderet og stemmeret
En kapitalejers ret til at deltage og afgive stemmer på generalforsamlingen fastsættes i forhold til de kapitalandele, som kapitalejeren besidder på registreringsdatoen (1 uge før generalforsamlingen) dvs. tirsdag den 23. april 2019.

Adgangskort
Kapitalejere, fuldmægtige og en eventuelt medfølgende rådgiver skal have adgangskort for at kunne deltage i generalforsamlingen. Scandinavian Brake Systems A/S udsender adgangskort pr. post eller e-mail. Sidstnævnte kræver, at kapitalejerens e-mailadresse registreres på InvestorPortalen. Efter tilmelding modtages et elektronisk adgangskort, som medbringes på smartphone eller tablet. Såfremt adgangskort ikke medbringes, vil kapitalejeren kunne få adgangskort til generalforsamlingen mod forevisning af legitimation. Stemmesedler udleveres i adgangsregistreringen ved generalforsamlingen.

Bestilling af adgangskort til generalforsamlingen kan ske:

• Ved elektronisk tilmelding på www.vp.dk/gf eller www.sbs.dk senest fredag den 26. april 2019 kl. 23:59 eller
  • Ved at udfylde og indsende tilmeldingsblanketten, der kan printes fra www.sbs.dk, pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller pr. e-mail til vpinvestor@vp.dk. Tilmeldingsblanketten skal være VP Investor Services A/S i hænde senest fredag den 26. april 2019 kl. 23:59.

Fuldmagt og brevstemme
Kapitalejerne har mulighed for at stemme på generalforsamlingen ved afgivelse af fuldmagt til bestyrelsen eller en navngiven tredjemand eller ved at brevstemme. Der kan afgives enten fuldmagt eller brevstemme, men ikke begge dele.

• Elektronisk fuldmagt eller elektronisk brevstemme kan afgives på www.vp.dk/gf eller www.sbs.dk ved brug af Nem-ID eller VP-ID
  • Fysisk fuldmagt eller fysisk brevstemme kan afgives ved brug af fuldmagts-/brevstemmeblanket, som kan printes fra www.sbs.dk.

Underskrevet og dateret fuldmagts-/brevstemmeblanket skal sendes pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, 2300 København S, eller pr. e-mail til vpinvestor@vp.dk

Fuldmagter og brevstemmer skal være VP Investor Services A/S i hænde senest fredag den 26. april 2019 kl. 23:59.

Kapitalandele

Selskabets kapital udgør DKK 32.085.000 svarende til 3.208.500 kapitalandele á DKK 10. Hver kapitalandel giver én stemme.

Spørgsmål fra kapitalejerne
På generalforsamlingen vil kapitalejernes spørgsmål til bestyrelse og direktion blive besvaret.

Indkaldelse med dagsorden, de fuldstændige forslag, oplysninger om stemme- og kapitalforhold, tilmeldings-/fuldmagts-/brevstemmeblanket og årsrapport 2018 vil være tilgængelig på selskabets kontor på Kuopiovej 11, 5700 Svendborg, og på www.sbs.dk fra tirsdag den 2. april 2019.

Svendborg, den 2. april 2019
BESTYRELSEN