Elinkaarihankkeena toteutettavan Jokirinteen oppimiskeskuksen peruskivi muurataan Kirkkonummella

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE    4.4.2019 KLO 11:45

Jokirinteen oppimiskeskuksen peruskivi muurataan tänään 4. huhtikuuta Kirkkonummen Vesitorninmäellä. Tilaisuudessa esitellään ensi kertaa oppimiskeskuksen tulevien oppilaiden maalaama yhteisötaideteos, joka on osallistujamäärältään kenties Suomen suurin.

SRV toteuttaa Jokirinteen oppimiskeskuksen kokonaisvastuu-urakkana ja kymmenen vuoden elinkaarihankkeena.  Käytännössä SRV vastaa kokonaisuutena hankkeen toteutuksesta sekä rakennuksen huoltamisesta. Kyseinen elinkaarimalli on Suomessa vielä suhteellisen uusi rakennusprojektien toteutustapa.

Peruskiven muuraustilaisuudessa esitellään kenties Suomen suurin yhteisötaideteos, jonka Kirkkoharjun koko koulun oppilaat ja Finnsbackan päiväkodin lapset maalasivat Kirkkoharjun koulussa 3. huhtikuuta järjestetyssä tilaisuudessa kuvataiteilija Sanna Jalomäen ja muotoilija Sinivuokko Koivulan ohjaamina, heidän kehittämällään Kimppakuvitustekniikalla. Teokset tullaan ripustamaan Jokirinteen oppimiskeskukseen.

Kolmikerroksiseen oppimiskeskukseen toteutetaan erilaisiin toimintoihin, oppisisältöihin ja työskentelymuotoihin taipuvat tilat kaikkiaan 1 100 peruskoulun oppilaalle ja 240 päiväkotilapselle. Lisäksi oppimiskeskukseen tulee liikuntahalli katsomoineen, mikä mahdollistaa muun muassa kansallisen tason salibandy- ja käsipallo-otteluiden pelaamisen. Uudella koulurakennuksella korvataan nykyisen Kirkkoharjun koulun sekä Finnsbackan päiväkodin tilat.

– SRV:llä on mittava kokemus kouluhankkeiden toteutuksesta. Tälläkin hetkellä meillä on meneillään useita merkittäviä kouluhankkeita ympäri Suomen. Pääkaupunkiseudulla rakennamme kouluja muun muassa Helsingin Jätkäsaaressa ja Lauttasaaressa ja Espoon Leppävaarassa. Jokirinteen oppimiskeskus täydentää strategisen tavoitteemme laajentaa rakentamisen palvelujen tarjontaamme elinkaariurakointiin, toteaa yksikönjohtaja Saku Kosonen SRV:ltä.

Oppimiskeskus on suunniteltu käyttäjälähtöisesti VR-teknologiaa hyödyntäen

Oppimiskeskuksen suunnittelua on ohjannut alusta saakka käyttäjälähtöisyys; tilojen tulevat käyttäjät otettiin mukaan suunnitteluun VR-teknologian avulla. Virtuaalilasien avulla oppimiskeskuksen tulevat opettajat tutustuivat tiloihin virtuaalisesti jo rakentamisen alkuvaiheessa, ja SRV sai arvokasta tietoa siitä, miten oppimiskeskusta voidaan suunnitella ja kehittää eteenpäin.

Jokirinteen oppimiskeskuksen rakennustyöt käynnistyivät maanrakennustöillä syksyllä 2018 ja perustustyöt aloitettiin tammikuussa 2019. Huhtikuussa käynnistyy elementtiasennus. Oppimiskeskus valmistuu tämän hetkisten arvioiden mukaan joulukuussa 2020.

Lisätiedot:
Saku Kosonen, yksikönjohtaja, p. 040 549 1221, saku.kosonen@srv.fi
Outi Lehtinen, viestinnän suunnittelija, SRV, p. 040 623 2644, outi.lehtinen@srv.fi

www.srv.fi

Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta:
Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV - Elämäsi rakentaja

SRV lyhyesti
SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.