Ramirent ostaa Rocla Solutions Oy:n työmaatilaliiketoiminnan

Ramirent Oyj              Lehdistötiedote            30.4.2019 klo 11.35

Ramirent Finland Oy on allekirjoittanut sopimuksen Rocla Solutions Oy:n työmaatilojen vuokraukseen keskittyvän liiketoiminnan ostosta. Rocla Solutions Oy on yksi Suomen johtavista sisälogistiikkaan keskittyvistä yrityksistä. Sopimus kattaa työmaatilat sekä voimassaolevat sopimukset.

Rocla Solutionsin työmaatilaliiketoiminta on palvellut pääosin teollisuutta ja logistiikkayrityksiä. Tänään julkistetun kaupan lisäksi yritykset vahvistavat entisestään yhteistyötään täyden palvelun vuokrauspalveluiden tarjoajana erityisesti suuremmille teollisuuden ja logistiikan asiakkaille.

"Yrityskauppa tukee erinomaisesti strategiamme toteutusta Suomessa. Rocla Solutionsin työmaatilat ovat moderneja ja hyvin varusteltuja ja ne täydentävät erinomaisesti työmaatilojemme tarjontaa. Kaupan myötä vahvistamme entisestään asemaamme johtavana vuokrauspalveluiden toimittajana suomalaisille teollisuuden asiakkaille", sanoo Mikael Kämpe, Ramirent Finlandin toimitusjohtaja.

"Sopimus vahvistaa yhteistyötämme Ramirentin kanssa. Sisälogistiikan ratkaisut sekä niihin liittyvien digitaalisten palveluiden vahva kehittäminen ovat liiketoimintamme ytimessä. Sisälogistiikan osaamisemme yhdistäminen Ramirentin tarjonnan kanssa mahdollistaa entistä kattavampien ratkaisujen tarjoamisen asiakkaillemme", sanoo Jukka Viinikainen, Rocla Solutions Oy:n toimitusjohtaja.

Ramirentin teollisuussegmentin asiakkaita ovat mm. telakat, metsä-, kaivos- ja terästeollisuus sekä öljy- ja kaasuteollisuus. Vuonna 2018 teollisuussegmentin osuus oli 18 % Ramirent-konsernin liikevaihdosta. Ramirentillä on laaja valikoima teollisuuden asiakkaille tarkoitettuja tuotteita aina työkaluista vaativiin rakennustelineratkaisuihin ja erikoiskoneisiin ja -laitteisiin.

Lisätietoja antaa:
Mikael Kämpe, toimitusjohtaja, Ramirent Finland Oy, puh. 040 192 3535, mikael.kampe@ramirent.fi

Ramirent on johtava palveluyritys, joka vuokraa koneita rakentamiseen ja muulle teollisuudelle. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirentissä on 2 905 työntekijää yhteensä 294 konevuokraamossa yhdeksässä Pohjois- ja Itä-Euroopan maassa. Vuonna 2018 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Suomessa Ramirent palvelee asiakkaitaan lähes 60 konevuokraamossa ympäri maata. Ramirent - Gear Up. Konevuokraamo palveluksessasi

Rocla Solutions Oy on Suomessa toimiva yritys, jonka tuotevalikoima muodostuu täyden palvelun sisälogistiikan palveluista. Liiketoiminnan ytimessä on ratkaisujen rakentaminen asiakkaiden tarpeisiin. Rocla Solutions Oy on osa MCFE:ä (Mitsubishi Caterpillar Forklift Europe B.V.), joka toimii MLE:n (Mitsubishi Logisnext Europe) alaisuudessa. Mitsubishi Logisnext Ltd. on yksi trukkiteollisuuden johtavista yhtiöistä.