Ramirent allekirjoitti yhtiön turvallisuustavoitteisiin sidotun 75 miljoonan euron luottosopimuksen

Ramirent Oyj              Pörssitiedote                           31.5.2019 klo 10.00

Ramirent Oyj on allekirjoittanut tänään 75 miljoonan euron syndikoidun luottosopimuksen Danske Bank A/S:n, Nordea Bank Oyj:n ja OP Yrityspankki Oyj;n kanssa. Kolmivuotinen laina käytetään aiemmin julkistetun Stavdal-kaupan rahoittamiseen. Kauppa arvioidaan saatavan päätökseen viimeistään vuoden 2019 kolmannen vuosineljänneksen loppuun mennessä.

Lainan marginaaliin vaikuttaa nostavasti tai laskevasti Ramirentin tavoitteiden toteutuminen kahden vastuullisuustavoitteen osalta:

1. Turvallinen työpaikka
  2. Turvallisuustuotteiden myynnin kasvu

"Suhtaudumme Ramirentissä työntekijöidemme, alihankkijoidemme ja asiakkaidemme turvallisuuteen erittäin vakavasti. Olemme asettaneet kunnianhimoiset tavoitteet työtapaturmien vähentämiseen sekä myynnin kasvattamiseen sellaisissa vuokratuotteissa ja palveluissa, jotka parantavat asiakkaidemme työpaikkojen turvallisuutta niin rakennus- kuin teollisillakin työmailla. Olen tyytyväinen nähdessäni, että myös rahoittajamme näkevät tavoitteiden tärkeyden", sanoo Ulrika Dunker, Ramirentin Henkilöstöhallinnosta sekä työterveydestä, -turvallisuudesta, ympäristöstä ja laadusta vastaava johtaja.

Ramirentin valmius yhdistää vastuullisuus- ja taloudelliset tavoitteet osoittaa yhtiön olevan sitoutunut jatkuvaan parantamiseen. Yhtiössä tehdään töitä, jotta seuraava tavoitetaso, tapaturmataajuuden laskeminen alle viiteen pystyttäisiin saavuttamaan. Turvallisuustuotteiden osalta tavoitteena on kasvattaa myyntiä vuosittain seitsemällä prosentilla.

"Olemme tyytyväisiä onnistuneeseen, vastuullisuuteen sidotun lainan järjestämiseen ja allekirjoittamiseen pääpankkiemme kanssa. Vahvan taseemme ja lainoittajien sitoutumisen ansiosta voimme jatkaa strategiamme mukaisesti pääomatehokkaan kannattavan kasvun tavoittelemista ydinliiketoiminnassamme, konevuokrauksessa", sanoo Petteri Järvinen, Ramirentin rahoitusjohtaja.

Ramirentillä on sitovia pitkäaikaisia lainajärjestelyitä yhteensä 560 miljoonaa euroa. Maaliskuun 2019 lopussa Ramirentin nettovelka oli 423,6 miljoonaa euroa. IFRS 16 "Vuokrasopimukset" -standardin vaikutus velkaan oli 94,8 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:
Petteri Järvinen, rahoitusjohtaja, Ramirent Oyj, puh. 020 750 2849

Ramirent on johtava palveluyritys, joka vuokraa koneita rakentamiseen ja muulle teollisuudelle. Autamme asiakkaitamme työskentelemään turvallisesti ja tehokkaasti vuokraamalla juuri heille sopivia koneita sekä palvelemalla sujuvasti ja positiivisella asenteella. Ramirentissä on 2 905 työntekijää yhteensä 294 konevuokraamossa yhdeksässä Pohjois- ja Itä-Euroopan maassa. Vuonna 2018 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 712 miljoonaa euroa. Ramirent - Gear Up. Konevuokraamo palveluksessasi

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com