Vostok New Ventures bekräftar förberedelser för en finansieringsrunda i Babylon holdings limited

Stockholm, July 31, 2019 (GLOBE NEWSWIRE) --

Vostok New Ventures Ltd ("Vostok New Ventures" eller "Bolaget") har noterat medieuppgifter angående en potentiell finansieringsrunda i Babylon Holdings Limited, ett bolag där Vostok New Ventures för närvarande äger 10 procent.

Vostok New Ventures kan bekräfta att förberedelser för en finansieringsrunda pågår, samt att processen är i ett slutskede, men att inget avtal har slutits. Slutliga villkor kommer att annonseras om och när ett avtal mellan parterna har ingåtts, vilket förväntas ske denna vecka. Om transaktionen slutförs värderas Babylon till mer än 1 miljard USD före emission av nya aktier.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn von Sivers, Investor Relations: +46 (0)8-545 015 50

Denna information är sådan information som Vostok New Ventures Ltd är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2019 kl. 08.00 CEST.

Vostok New Ventures Ltd är ett investmentbolag vars affärsidé är att genom erfarenhet, kunskap och ett omfattande nätverk identifiera och investera i tillgångar med stor värdeökningspotential. Bolaget har ett särskilt fokus på digitala marknadsplatser och företag med starka nätverkseffekter. Vostok New Ventures depåbevis (SDB) är noterade på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet, under kortnamnet VNV SDB. För mer information om Vostok New Ventures, besök www.vostoknewventures.com.

VNV_Babylon_pr_20190731_confirm_sv