Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 ja 6 §:n mukainen ilmoitus: BlackRock, Inc:n omistus Metsosta

Metso Oyj:n pörssitiedote 15.10.2019 klo 11:30 paikallista aikaa

Metso Oyj on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 ja 6 pykälän mukaisen Metson osakkeita ja Metson osakkeiden hankintaan oikeuttavia rahoitusvälineitä koskevan liputusilmoituksen BlackRock, Inc:n hallinnoimien rahastojen omistusosuuden muutoksesta.

BlackRock, Inc:n hallinnoimien rahastojen omistusmäärä ylitti 5 prosentin kynnyksen 11.10.2019. BlackRock, Inc:lla oli tuolloin hallussaan 7 245 872 Metson osaketta, mikä vastaa 4,81 prosenttia Metson osakkeiden kokonaismäärästä ja äänistä. BlackRock, Inc:n rahoitusvälineisiin perustuva omistusmäärä oli 363,581 osaketta, mikä vastaa 0,24 prosenttia Metson osakkeiden kokonaismäärästä. BlackRock, Inc:n hallinnoimien rahastojen yhteenlaskettu omistusmäärä 11.10.2019 oli 7 609 453 osaketta, mikä vastaa 5,06 prosenttia Metson osakkeiden kokonaismäärästä ja äänistä. Metson osakkeiden ja äänten kokonaismäärä on 150 348 256 kappaletta.

BlackRock, Inc:n hallinnoimien rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä (A)% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B)Yhteensä %

(A + B)
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen4,81%0,24%5,06%
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuusAlle 5%Alle 5%Alle 5%

A: Osakkeet ja äänet
 Osakkeiden ja äänten lukumäärä, kplOsakkeiden ja äänten %-osuus
ISIN-koodiSuora

(AML 9:5)
Välillinen

(AML 9:6 ja 7)
Suora