Metso Oyj ja Outotec Oyj ovat saaneet Yhdysvaltain oikeusministeriöltä hyväksynnän Metso Mineralsin ja Outotecin yhdistymiselle

Metso Oyj, sisäpiiritieto, 29.11.2019 klo 17:30 paikallista aikaa

Metso Oyj (”Metso”) ja Outotec Oyj (”Outotec”) ovat 29.11.2019 saaneet Yhdysvaltain oikeusministeriöltä hyväksynnän liittyen Metson Minerals‑liiketoiminnan ja Outotecin yhdistymiseen Metson osittaisjakautumisella (”Yhdistyminen”).

Yhdysvaltain Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976 -lain, muutoksineen (“HSR Act -laki”) mukainen ehdotettuun Yhdistymiseen soveltuva odotusaika päätettiin perjantaina 29.11.2019. Tämä odotusajan päättäminen täyttää Yhdistymisen täytäntöönpanon edellytyksen Yhdysvaltain kilpailuviranomaisen hyväksyntää koskien.

Yhdistymisen täytäntöönpano, jonka odotetaan tapahtuvan vuoden 2020 toisen vuosineljänneksen aikana, on edelleen ehdollinen lakisääteiselle velkojien kuulemismenettelylle ja kaikkien vaadittujen lakisääteisten ja muiden hyväksyntöjen saamiselle, mukaan lukien muut jäljellä olevat kilpailuviranomaisten hyväksynnät.

METSO OYJ

Metso kuuluu alallaan maailman johtaviin teollisuusyrityksiin. Tarjoamme laitteita ja palveluja luonnonvarojen kestävään käsittelyyn ja virtaukseen kaivos-, kivenmurskaus-, kierrätys- ja prosessiteollisuudessa. Ainutlaatuinen osaamisemme ja innovatiiviset ratkaisumme auttavat asiakkaitamme tehostamaan toimintaansa, vähentämään riskejä ja parantamaan kannattavuutta. Metson osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön liikevaihto oli noin 3,2 miljardia euroa vuonna 2018. Metsolla on yli 14 000 työntekijää yli 50 maassa.

Lisätietoja antaa:
Juha Rouhiainen, sijoittajasuhdejohtaja, Metso Oyj, puh. 020 484 5132