Pressinbjudan SEB:s Nordic Outlook – Webcast

Stockholm 20 augusti 2020

SEB:s konjunkturrapport Nordic Outlook:
Navigera i osäkra & förrädiska farvatten

Tillväxtutsikterna färgas av både optimism och pessimism. Virusspridningen fortsätter och rörelsebe­gränsningar återinförs. En hel värld väntar på vaccinet. Offentliga ingripanden dominerar alltjämt de ekonomiska utsikterna – global stödpolitik uppgår nu till 125 000 miljarder kronor.

Fungerar krispolitiken? Hur stark och uthållig är återhämtningen och vad händer med jobben? Fortsätter dollarfallet och börs- och guldrallyt? Vad återfinns i Anderssons höstbudget? Tvingar kronstyrkan Riks­banken att återgå till minusränta?

Tid: Tisdagen den 25 augusti 2020  Publicering av Nordic Outlook och pressmeddelande kl. 07.00
Webcasten (för kunder och media) startar kl. 08.00 – presentationen skickas ut direkt efter att webcasten avslutats. Det kommer att finnas möjlighet för media att boka individuella intervjuer.
                  Presentationen modereras av Johan Hagbarth, SEB:s placeringsstrateg

Anmäl ditt intresse till Frank Hojem, kommunikationschef, frank.hojem@seb.se tel 070-763 9947 så snart som möjligt. Länk till webcasten distribueras efter anmälan.

Inför och under presentationen finns möjlighet att skicka frågor till mailadressen
nordicoutlookwebcast@seb.se.

Välkommen!

Robert Bergqvist, chefsekonom, telefon 08-506 23016, mobil 070-445 1404
Håkan Frisén, prognoschef, telefon 08-763 80 67, mobil 070-763 80 67

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 000 medarbetare. Den 30 juni 2020 uppgick koncernens balansomslutning till 3 218 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 909 miljarder kronor. Läs mer om SEB på http://www.sebgroup.com/sv.