Hesselberg selecteert Blue Ridge Supply Chain Planning en Price Optimization om de winstgevenheid te verbeteren en de marges te vergroten

toonaangevende Noorse distributeur van bouw machines selecteert Blue Ridge oplossingen om de winstgevendheid te verbeteren, marges te maximaliseren en de transaparantie te vergroten

FROGNER, Noorwegen, Dec. 22, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Blue Ridge, een toonaangevende leverancier van supply chain planning en prijsoptimalisatie oplossingen, maakt vandaag bekend dat AS Sigurd Hesselberg Blue Ridge oplossingen heeft geselecteerd om zo de winstgevendheid te verbeteren, marges te maximaliseren, de kosten en investeringen te minimaliseren terwijl de transparantie wordt verhoogd.

Sinds 1897 is AS Sigurd Hesselberg in meer dan een eeuw gegroeid van een agentschap, die leverde aan brouwerijen in Noorwegen tot een toonaangevende distributeur van bouwmachines en heftrucks. Het hoofdkantoor bevindt zich even buiten Oslo, in Frogner, waarnaast verschillende branches en een service netwerk zich over heel Noorwegen uitstrekt.    In 2021 zal Hesselberg het klantenbestand van Blue Ridge verrijken naast nieuwe klanten als Astrup, Grilstad, Isola and Mestergruppen.

“Blue Ridge levert ons een geïntegreerde oplossing die al onze behoeftes op het gebied van Supply Chain Management, Prijs optimalisatie en winstgevendheid adresseert in plaats van individuele benadering per onderwerp,” zegt Andreas Corwin, CEO, AS Sigurd Hesselberg.

Blue Ridge’s Supply Chain Planning oplossingen creëren een in hoge mate efficiente voorraad allocatie en een intelligent aanvullingsopdrachten in alle locaties in de logistieke keten, zowel richting klanten als richting leveranciers.

“Blue Ridge Supply Chain Planning en Prijs Optimalisatie oplossingen adresseren een unieke behoefte – een grillige vraag met regionale verschillen, seizoensinvloeden, markt fluctuaties etc—die distributeurs als Hesselberg onder druk zetten,” zegt Maarten Baltussen, general manager, Europe, Blue Ridge. “Het koppelen van vraag en aanbod met prijs heeft bewezen een groot optimlisatie potentieel voor onze klanten.”

Met behulp van de Blue Ridge SCP wordt in Europa zo’n €2,4 miljard aan omzet gepland in branches zoals Retail, Food, Alcoholische dranken en FMCG artikelen. In 2020, accepteerde onze Europese klanten voor 99 procent de planning die door Blue Ridge SCP werd voorgesteld, wat resulteerde in het voorradigheid van de producten van 95 procent. Doordat de planning zo accuraat was wisten deze klanten een servicegraad van 98 procent te bereiken richting hun klanten welke gepaard gingen met een significante besparing aan voorraadkosten. In totaal werden door deze Europese klanten 59 miljoen orderregels door Blue Ridge SCP gepland

Over Blue Ridge
Blue Ridge Supply Chain Planning en Prijs Optimalisatie oplossingen stellen distributeurs en retailers in staat om de nog niet ontdekte marge aan te wenden door voorraad intelligentie, optimalisatie en synchronisatie over de hele bedrijfsketen toe te passen. Blue Ridge combineert vraagvoorspelling met prijsstrategieën op een unieke wijze, op zo’n manier dat bedrijven pro-actief inzicht krijgen in de juiste voorraad, juist geprijsd over de gehele mix van producten, om de bedrijfsresultaten gunstig te beïnvloeden. In een wereld waar de enige constante de verandering is levert Blue Ridge meer zekerheid en meer snelheid zodat bedrijven de waarom achter de inkoop weten en sneller kunnen reageren om het onbekende. Dat is waarom de grote retailers, groothandels en distributeurs vertrouwen op Blue Ridge voor een meer inzichtelijke toekomst. Voor meer informatie, ga naar www.blueridgeglobal.nl

Media Contact:

Will Haraway