Happy Homes inleder samarbete med Electra inom tredjepartslogistik

ELECTRA GRUPPEN AB (publ) orgnr. 556065-4054

Electra har fått uppdraget att med start under tredje kvartalet 2021 hantera Happy Homes-kedjans logistik för e-handel

När fackhandelskedjan Happy Homes rustar för framtiden och investerar i helt ny e-handelsplattform och kostym får Electra uppdraget att hantera kedjans e-handels-logistik.

• Happy Homes är inne i en spännande fas, säger Magnus Ohlsson, VD för Happy Homes. Vilket bland annat innebär att e-handeln är en allt viktigare komponent för framtiden, fortsätter han.

• Vi är övertygade om att de tjänster vi kan erbjuda Happy Homes kommer hjälpa dem i deras målsättning att växa och bli den marknadsledande kedjan inom färgfackhandeln, säger Anneli Sjöstedt, VD för Electra Gruppen.

• Vi ser Electra som en nyckelpartner i utvecklingen framåt då de har en bredd av relevanta tjänster som blir värdefulla i arbetet när Happy Homes går mot att bli Sveriges effektivaste fackhandelskedja inom vår bransch, säger Magnus Ohlsson.

• Vår tidigare erfarenhet från samarbete med andra framgångsrika kunder, inom olika branscher, visar att bibehållet fokus på̊ sin kärnverksamhet är kritiskt, avslutar Anneli Sjöstedt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt, VD och koncernchef för Electra Gruppen, mobil 070-525 84 59
Magnus Ohlsson, VD Happy Homes, mobil 070-994 14 91

Om Electra Gruppen (publ) orgnr. 556065-4054
Electra Gruppen utvecklar och driver koncept för butikskedjor med fristående entreprenörer och är en flexibel logistikpartner som erbjuder avancerade IT- och logistiklösningar. Electra Gruppen grundades 1949 av familjen Lissinger som ett handelsföretag inom radiobranschen. Företaget har sitt huvudkontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar. Bolagets aktie (ELEC) är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 april 2021 kl 14.30

20210503 Electra Pressmeddelande