Kommuniké från extra bolagsstämma i SkiStar

Vid extra bolagsstämma i SkiStar AB (publ) idag den 22 juni 2021 fattades beslut om att godkänna vissa transaktioner med närstående. Bolagsstämmans beslut fattades med erforderlig majoritet om minst nio tiondelar av såväl de avgivna rösterna som de aktier som var företrädda vid stämman.

Godkännandet avser erforderliga delar av den transaktion som utgör del av SkiStar och Peabs fördjupade samarbete avseende förvaltning och utveckling av fastigheter i den skandinaviska fjällvärlden som SkiStar offentliggjorde den 27 maj.

Samtliga stämmobeslut fattades i enlighet med de förslag som hållits tillgängliga för aktieägarna före bolagsstämman. För mer detaljerad information om innehållet i besluten och övriga villkor för transaktionernas genomförande hänvisas till kallelsen till bolagsstämman samt styrelsens redogörelse och det fullständiga förslaget, som finns tillgängliga på bolagets webbplats, www.skistar.com/sv/corporate.

Med anledning av rådande omständigheter under covid-19-pandemin genomfördes den extra bolagsstämman genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som SkiStar AB (publ) är skyldigt att offentliggöra. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 22 juni 2021 kl. 13:30 CEST.

För mer information, kontakta:

Stefan Sjöstrand, Verkställande direktör, tel +46 (0)280 841 60.
Anders Örnulf, Ekonomi- och finansdirektör, tel +46 (0)280 841 60.

Kort om SkiStar:

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St. Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 53 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 43 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i två segment; Drift av skidanläggningar och Fastighetsutveckling & exploatering. För mer information, se www.skistar.com/sv/corporate.

SkiStar Pressmeddelande - Kommuniké från extra bolagsstämma