Stockwik avyttrar Ett VVS

Stockwik Förvaltning AB (publ) har per idag den 17 december 2021 avyttrat Ett VVS Järfälla och Ett VVS Vaxholm. Syftet med transaktionen är att ge dessa företag fortsatt goda förutsättningar att utvecklas positivt i en miljö där dessa mindre verksamheter ges den nya ägarens fullständiga fokus.

Stockwik har alltjämt en oförändrad ambition att alltid behålla förvärvade företag. I detta undantagsfall ser vi bättre förutsättningar för verksamheterna och dess personal att utvecklas i en konstellation där den nya ägaren är direkt operativ i den dagliga driften. Stockwik förvärvade dessa verksamheter 2016 respektive 2018. Köpare är Leo Kluge via bolag. Köpeskillingen på skuldfri basis uppgår till 4,5 MSEK.

Tillträde sker per idag, den 17 december 2021. Transaktionen har en positiv effekt på Stockwikkoncernens rullande tolv månader proforma EBITA.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 december 2021 kl. 15:00 (CET)

För ytterligare information kontakta:

David Andreasson, VD och koncernchef
Stockwik Förvaltning AB (publ)
Telefon: nollsjunolltresexåttatrettonnittionio

Om Stockwik

Stockwik ger sina aktieägare möjlighet att vara delägare i en portfölj av välskötta, stabila och lönsamma, mindre, svenska kvalitetsföretag. Stockwik erbjuder en stabil plattform för småföretag att utvecklas organiskt och via kompletterande förvärv. Stockwik tar tillvara på de mindre bolagens spetskompetens och erbjuder det stora bolagets trygghet och möjligheter. Vi investerar långsiktigt och förvärvar bolag för att behålla dem. I vår investeringsprocess ställer vi krav på såväl kvantitativa parametrar såsom kapitaleffektivitet som kvalitativa värden såsom god affärsetik samt ordning och reda. Vårt arbete baseras på tre grundprinciper; Rätt människor, rätt värderingar, rätt bolag. Stockwik är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap med kortnamn STWK.

Stockwik avyttrar Ett VVS