MÅNEDLIG MÆNGDERAPPORT: FRAGT OP 14% DREVET AF MEDITERRANEAN OG BRITISKE RUTER

INVESTOR NEWS NR. 6 - 8. februar 2022

Færge – fragt: De samlede mængder i januar 2022 var 13,8% højere end i 2021. Nettojusteringer for strukturelle ruteændringer reducerede væksten med 0,7 procentpoint til 13,1%.

Volumenvæksten i januar var primært drevet af højere volumener på de britiske ruterne og i Middelhavet.

Mængderne på alle britiske ruter steg betydeligt sammenlignet med sidste år, da mængderne i den første måned efter Brexit blev reduceret af nye regler og procedurer samt lageropbygningen forud for Brexit.

Mængderne i forretningsenheden Mediterranean steg på alle ruter på baggrund af kapacitetsudvidelser og fortsat god vækst i tyrkisk eksport.

For de sidste 12 måneder 2022-21 steg de samlede transporterede fragt-lanemeter 6,7% til 43,2 mio. fra 40,5 mio. i 2021-20.

Færge - passager: Det samlede antal passagerer i januar 2022 var 45,8% højere end i 2021. Antallet af passagerer steg mellem Norge og Danmark, mens antallet af passagerer på de britiske ruter og i Østersøen var på niveau med 2021.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 0,9 mio. sammenlignet med 1,3 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2020-19, hvor sidstnævnte er det seneste år før Covid-19.

DFDS færgemængder
 Januar Sidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0003.2122.8313.22313,8% 41.19440.51043.2336,7%

Passager202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '000228375445,7% 5.1261.307886-32,2%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk. DFDS’ færgeruter muliggør handel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for februar 2022 forventes offentliggjort 11. marts 2022 omkring kl 10.00.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications +45 31 40 34 46