Taconic Biosciences® Melancarkan Cage+™, Mendefinisikan Semula Penyelesaian Pengurusan Koloni untuk Makmal Moden

Pendekatan Pengawasan Menjaga Semua Elemen Perkhidmatan Pembiakan Kontrak


RENSSELAER, N.Y., Feb. 21, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Taconic Biosciences, peneraju global dalam menyediakan penyelesaian model haiwan penemuan ubat, melancarkan Cage+, pendekatan holistik dan inovatif terhadap perkhidmatan pembiakan kontrak murin Cage+ menyediakan pengawasan projek yang lengkap dari awal hingga akhir, membolehkan penyelidik menumpukan pada penyelidikan dengan yakin bahawa bekalan model haiwan boleh dipercayai, dengan kualiti yang tertinggi dan mengikut peruntukan. 

Penyelidikan bioperubatan dan farmaseutikal telah banyak berubah sejak dua dekad yang lalu. Kajian yang lebih maju dan pantas, memampatkan masa untuk menghasilkan data percubaan yang diperlukan demi menyokong keputusan termaklum. Model haiwan baharu yang dihasilkan untuk menyokong kajian lanjutan ini telah menjadi lebih kompleks dan tepat. Namun, sementara industri perkhidmatan penyelidikan kontrak telah mengikut kemajuan penyelidikan bioperubatan, sebahagian besar industri pembiakan kontrak kekal tidak berubah sejak awal 1990-an. Kebanyakan pembekal terus meletakkan beban perancangan dan pengurusan projek kepada penyelidik, sama ada tidak mempunyai masa atau kepakaran untuk membimbing pembekal perkhidmatan tentang cara terbaik untuk mereka bentuk dan mengurus pengeluaran berskala model haiwan yang kompleks.

Penyelesaian Pengurusan Koloni Taconic Cage+ menutup jurang antara permintaan program penyelidikan bioperubatan dan pendekatan lama yang ditawarkan oleh banyak perkhidmatan pembiakan kontrak. Cage+ menggunakan pendekatan holistik, menggabungkan elemen pembiakan haiwan dan penternakan standard dengan kepakaran reka bentuk pembiakan yang komprehensif, metodologi khusus projek untuk mengurangkan kebimbangan kebajikan haiwan, pemantauan peruntukan dan pengurusan dan komunikasi projek yang proaktif. Selain itu, program yang merangkumi semua ini dengan pantas mengembangkan pengeluaran pembiakan melalui kaedah embriologi yang diketuai oleh pakar, menyampaikan standard kesihatan haiwan yang diselaraskan di peringkat antarabangsa, dan termasuk alat pengurusan projek berasaskan web eTACONIC®, yang menyediakan akses pengguna kepada maklumat koloni 24/7.

Cage+ membolehkan penyelidik memanfaatkan sepenuhnya kepakaran terbukti dalam reka bentuk dan pembiakan model kompleks untuk memajukan program penyelidikan. Apabila digabungkan dengan Penyelesaian Generasi Model Tersuai Taconic, Penyelesaian Pengurusan Koloni Taconic Cage+ membawa perkhidmatan "reka bentuk kepada pengurusan" yang komprehensif dan lancar, membolehkan pelanggan memanfaatkan model kejuruteraan genetik yang paling kompleks daripada reka bentuk awal hingga pengeluaran berskala kohort kajian.

"Penyelidik harus menuntut lebih baik daripada penyedia perkhidmatan pembiakan kontrak, dan pandangan ini merupakan faktor pendorong di sebalik pendekatan pengurusan Cage+ kami yang berasaskan penyelesaian pengurusan koloni," kata Dr. John Couse, naib presiden, perkhidmatan saintifik. “Dengan Cage+, penyelidik akan melihat Taconic sebagai lanjutan pasukan mereka, memanfaatkan kerjasama saintis dan pakar. Pendekatan kami membolehkan penyiasat memfokuskan masa, tenaga dan sumber mereka pada penyelidikan sambil mempercayai pembangunan dan pengeluaran haiwan model tersuai mereka kepada Taconic.”

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang cara Cage+ dapat meningkatkan pengalaman dan hasil pengurusan koloni anda, sila hubungi 1-888-TACONIC (1-888-822-6642) di AS, +45 70 23 04 05 di Eropah atau e-mel info@taconic.com

Perihal Taconic Biosciences, Inc.
Taconic Biosciences ialah peneraju global berlesen penuh dalam model dan perkhidmatan kejuruteraan genetik tikus. Ditubuhkan pada tahun 1952, Taconic menyediakan penyelesaian haiwan terbaik agar pelanggan dapat memperoleh, menjana secara tersuai, membiak, menetapkan prasyarat, menguji dan mengagihkan model penyelidikan yang bernilai di seluruh dunia. Sebagai pakar dalam model kejuruteraan genetik tikus dan tikus besar, mikrobiom, model tikus imuno-onkologi dan reka bentuk model bersepadu serta perkhidmatan pembiakan, Taconic mengendalikan makmal dan kemudahan pembiakan di A.S. dan Eropah, mengekalkan hubungan pengedar di Asia dan mempunyai keupayaan penghantaran global untuk membekalkan model haiwan hampir di mana-mana di dunia. 

Maklumat Hubungan Media: 
Aidan Bouchelle
Pengarah Bersekutu, Operasi Pemasaran
1-518-949-7598
Aidan.Bouchelle@taconic.com