Freshworks Menguasakan Peruncit Fesyen Terkemuka Asia Tenggara, Zalora, Untuk Mencipta Pengalaman Pelanggan Yang Menyeronokkan

Zalora menggunakan penyelesaian Omnichannel Freshworks untuk memberi respons yang lebih cepat dan melebihi jangkaan pelanggan mereka


SAN MATEO, California dan SINGAPURA, Feb. 24, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Freshworks Inc. (NASDAQ: FRSH), syarikat perisian terkemuka yang memperkasakan perniagaan untuk menggembirakan para pelanggan dan pekerja mereka, telah membantu peruncit fesyen dan gaya hidup terkemuka Asia Tenggara, Zalora, untuk mempercepatkan masa respons agen mereka serta meningkatkan pemeribadian kepada 50 juta pembeli-belah atas talian bulanan mereka.

“Pelanggan pada hari ini sentiasa dalam talian, pada berbilang peranti. Mereka menjangkakan layanan serta-merta, yang bermaksud jenama kami mestilah tersedia 24/7 pada semua saluran,” ujar Kannan Rajaratnam, Pengarah Bayaran di Zalora.

Pemeribadian ialah kunci kepada pengalaman pelanggan yang hebat. Malah, Accenture mendapati bahawa 48 peratus pelanggan yang meninggalkan jenama melakukan begitu kerana pengalaman mereka tidak menepati cita rasa mereka.

Berikutan lonjakan pembeli-belah atas talian sejak bermulanya pandemik, Zalora meningkatkan lingkungan produknya daripada pakaian hingga barangan asas dan elektronik yang diperlukan untuk bekerja dari rumah, tetapi memerlukan pengalaman serta sokongan beli-belah digital untuk memenuhi permintaan.

Menggunakan Omnichannel® Freshdesk, Zalora berupaya untuk memperkemas aktiviti sokongan pelanggan daripada permesejan segera kepada media sosial ke dalam satu platform. Sebelum Freshworks, Zalora menggunakan berbilang sistem dan aplikasi yang menyebabkan silo data dan ejen sokongan yang perlahan. Dengan paparan interaksi pelanggan dan sejarah transaksi yang disepadukan merentas saluran digital, ejen boleh melibatkan diri dalam perbualan yang lebih peribadi dan meningkatkan pengekalan pelanggan.

“Menggunakan Freshdesk, kami telah melihat pengurangan ketara dalam troli beli-belah yang ditinggalkan, serta kami menemui 75 peratus daripada pelanggan kami menjadi pelanggan berulang,” ujar Rajaratnam. “Mengutamakan sokongan perbualan pada permesejan segera dan media sosial membantu meningkatkan kesetiaan dengan pelanggan ‘asal digital’ kami.”

Freshdesk juga meningkatkan keupayaan Zalora untuk mengurus tindak balas pelanggan ketika acara trafik tinggi seperti Black Friday, Cyber Monday dan 11-11. Berbanding mengupah beberapa ratus ejen separuh masa untuk sebulan, setiap ejen Zalora kini boleh mengurus sehingga enam pelanggan secara serentak, mencipta pengalaman yang menyeronokkan untuk semua. Skor kepuasan pelanggan meningkat 5 peratus setiap suku tahun sejak penggunaan Freshdesk.

Organisasi jualan Zalora juga mula menggunakan Freshdesk yang membantu pasukan meja tawaran untuk meningkatkan kepantasan dengan sistem tiket bersepadu.

“Perdagangan atas talian memerlukan sokongan atas talian,” ujar Pradeep Rathinam, Ketua Pegawai Pelanggan, Freshworks. “Apabila berkenaan memberikan pengalaman pelanggan yang hebat, Zalora melakukannya dengan betul. Kami teruja untuk melihat syarikat peruncitan pengguna seperti Zalora membina hubungan yang berkekalan dengan pelanggan.”

Perihal Freshworks

Freshworks menjadikan cepat dan mudah untuk perniagaan menggembirakan pelanggan dan pekerja mereka. Kami melakukan ini dengan mengambil pendekatan berbeza kepada membina dan memberikan perisian yang mampu milik, mudah digunakan dan direka bentuk untuk pengguna akhir. Berpangkalan di San Mateo, California, Freshworks mempunyai pasukan khusus yang beroperasi dari 13 pejabat global untuk berkhidmat kepada lebih 50,000 pelanggan termasuk Bridgestone, Chargebee, DeliveryHero, ITV, Klarna, Multichoice, OfficeMax, TaylorMade dan Vice Media. Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati www.freshworks.com.

© 2022 Freshworks Inc. Hak cipta terpelihara. Freshworks, Freshdesk, Freshservice dan logo yang berkaitan ialah tanda dagangan atau tanda dagangan berdaftar Freshworks Inc. Semua syarikat lain, jenama dan nama produk mungkin adalah tanda dagangan atau tanda dagangan berdaftar bagi syarikat masing-masing.

Perihal Kumpulan ZALORA

ZALORA merupakan destinasi fesyen dan gaya hidup atas talian Asia. Diasaskan pada tahun 2012, syarikat tersebut dikenali di Singapura, Indonesia, Malaysia & Brunei, Filipina, Hong Kong dan Taiwan. ZALORA adalah sebahagian daripada Global Fashion Group, destinasi fesyen dan gaya hidup atas talian terkemuka dalam pasaran meningkat. ZALORA menawarkan pelbagai koleksi jenama dan produk antarabangsa dan tempatan terkemuka merentasi kategori pakaian, kasut, aksesori dan kecantikan untuk lelaki dan wanita. Menawarkan pemulangan percuma selama 30 hari, penghantaran yang cepat; sehingga 3 jam dalam sesetengah pasaran, penghantaran percuma apabila melebihi jumlah tertentu dan berbilang kaedah bayaran termasuk tunai semasa penghantaran, ZALORA adalah destinasi beli-belah atas talian dengan kemungkinan fesyen tanpa had.

Perihal Global Fashion Group
Global Fashion Group merupakan destinasi fesyen dan gaya hidup terkemuka dalam pasaran meningkat merentasi LATAM, CIS, SEA dan ANZ. Daripada pekerja kami, kepada para pelanggan dan rakan kongsi, kami wujud untuk memperkasakan semua individu untuk menyerlahkan diri mereka menerusi fesyen. Empat platform e-dagang kami: dafiti, lamoda, ZALORA dan THE ICONIC menghubungkan pelbagai jenama antarabangsa, tempatan dan sendiri kepada lebih daripada satu bilion pengguna daripada pelbagai budaya dan gaya hidup. Platform GFG memberikan pengalaman pengguna yang lancar dan mencetus ilham daripada penemuan kepada penghantaran, dikuasakan oleh seni & sains yang digabungkan dengan pengetahuan setempat yang tiada tandingan. Visi kami ialah untuk menjadi destinasi atas talian #1 untuk fesyen dan gaya hidup dalam pasaran meningkat dan kami komited untuk melakukan ini secara bertanggungjawab dengan mengutamakan manusia dan planet dalam setiap perkara yang kami lakukan.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lawati: www.global-fashion-group.com

Hubungan Media: pr@freshworks.com