MÅNEDLIG MÆNGDERAPPORT: TILBAGEKOMST AF PASSAGERER PÅ SPORET

INVESTOR NEWS nr. 13 - 12. april 2022

Færge – fragt: For de sidste 12 måneder 2022-21 steg de samlede transporterede fragt-lanemeter 5,9% til 43,6 mio. fra 41,2 mio. i 2021-20.

De samlede mængder i marts 2022 var 0,3% højere end i 2021 (på niveau justeret for ruteændringer), idet højere mængder i North Sea, Mediterranean og Channel blev opvejet af lavere mængder i Baltic Sea.

North Seas mængder var lidt højere end i 2021. Mediterraneans mængder var samlet set en del højere end i 2021. Mod slutningen af marts blev mængderne på ruterne på Den Engelske Kanal øget på grund af en konkurrents suspendering af sejladser.

Baltic Seas mængder var lavere end i 2021 som følge af krigen i Ukraine. Mængderne var desuden påvirket af en reduktion af kapaciteten på en rute med én færge.

Færge - passager: Antallet af passagerer fortsatte med at stige i marts på baggrund af tilbagerulningen af rejserestriktioner. Antallet af passagerer steg mere end 400% til 134 tusind svarende til 49% af antallet af passagerer i marts 2019, den seneste sammenlignelige måned før Covid-19. Mængderne steg primært mellem Norge og Danmark samt på Kanalen.

For de sidste tolv måneder 2022-21 var det samlede antal passagerer 1,1 mio. sammenlignet med 1,0 mio. i 2021-20 og 5,1 mio. i 2019. Sidstnævnte er det seneste hele år før Covid-19.

DFDS færgemængder
 Marts Sidste tolv måneder
Fragt202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Lanemeter, '0003.5534.0284.0390,3% 40.78141.19943.6185,9%

Passager202020212022Ændr. 2020-192021-202022-21Ændr.
Passagerer, '00011225134431,6% 4.9631.0021.0706,8%

DFDS rapporterer månedlige færgemængder for fragt og passagerer med henblik på at give yderligere indsigt i trends for mængdeudviklingen i DFDS’ europæiske rutenetværk.

DFDS’ færgeruter muliggør varehandel og rejser i og omkring Europa. Klik på link for at se et kort over det samlede netværk. Mængder for april 2022 forventes offentliggjort 11. maj 2022 omkring kl 8.00.

Torben Carlsen, CEO
+45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO
+45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR
+45 33 42 33 59

Nicole Seroff, Communications
+45 31 40 34 46

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DK_NR_13_12_04_2022_MAR_VOLUMEN