Forløb af ordinær generalforsamling den 28. april 2022 i Investeringsforeningen Danske Invest Select

Beretningen og årsrapporten for 2021 for Investeringsforeningen Danske Invest Select blev godkendt på dagens ordinære generalforsamling. Samtidig blev de foreslåede udbytter for 2021 vedtaget. De samlede udbytter for foreningen blev 2,3 mia. kroner.

Til foreningens bestyrelse blev direktør Agnete Raaschou-Nielsen, advokat Bo Holse, direktør Birgitte Brinch Madsen og direktør Jens Peter Toft genvalgt. Direktør Lars Fournais genopstillede ikke. Herudover var der stillet forslag om nyvalg af direktør Jeanette Fangel Løgstrup og Direktør Jan Madsen. Begge blev indvalgt i bestyrelsen.

Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende med Agnete Raaschou-Nielsen som formand og Bo Holse som næstformand.

Herudover valgtes Price Waterhouse Coopers Statsautoriseret Revisionspartnerselskab som revisor for foreningen.

Bestyrelsen havde fremsat forslag om forskellige tilpasninger af vedtægterne.

Generalforsamlingen tilsluttede sig samtlige fremsatte forslag, herunder:

• Ændring af ordlyden i vedtægterne for afdelingerne Global Sustainable Future 3 KL og Global Sustainable Future Restricted – Accumulating KL
  • Ændring af vedtægternes ordlyd for afdelingerne Danske Obligationer Varighed 0-6 KL, Danske Obligationer Varighed 3 KL, Danske Obligationer Absolut KL, Danske Obligationer Absolut – Lav Risiko KL, Danske Obligationer Allokering KL og US High Yield Bonds – Akkumulerende KL
  • Tilføjelse til vedtægterne vedrørende mulighed for afholdelse af fuldstændig elektronisk generalforsamling

Ændringerne afventer Finanstilsynets godkendelse.

DANSKE INVEST
MANAGEMENT A/S