God start på sommersæsonen medfører opjustering for 2022

Tivolis gode start på sommersæsonen er fortsat ind i maj og juni måned, med et markant højere gæstetal og større benyttelse af Havens udbud end forventet. På denne baggrund opdaterer Tivoli sine forventninger til 2022.

Tivolis senest udmeldte forventninger for 2022 var en omsætning i niveauet 850-950 mio. kr. og en forventning om et marginalt positivt resultat før skat. Ved denne opjustering forventer Tivoli nu en omsætning i niveauet 1.000 mio. kr. samt et overskud før skat i niveauet 25-50 mio. kr.

”Tivoli har fået en god start på sommersæsonen. De første måneder af sommersæsonen har budt på markant flere gæster end forventet, og de har i høj grad benyttet Havens forlystelser, F&B udbud og de mange kulturtilbud. Blandt mange begivenheder er Tivoli Food Festival afholdt med stor succes. Dette skaber optimisme omkring de mange kommende events, koncerter og forestillinger hen over sommeren, herunder Tour de France-holdpræsentationen og en række internationale mærkedage i den nærmeste fremtid. Gæsternes gode modtagelse af Tivoli herunder gradvist flere turister skaber optimisme og højere forventninger til 2022. ” udtaler Adm. Direktør, Susanne Mørch Koch.

Tivolis forventninger forudsætter, at der ikke kommer nye restriktioner som følge af COVID-19, samtidig med at aktivitetsniveauet fortsat stiger resten af året og derved kommer tættere på det historiske niveau.

Tom Knutzen                     Susanne Mørch Koch
Bestyrelsesformand        Adm. direktør