Remote integrerar med HiBob för att effektivisera globala HR-processer

STOCKHOLM, Sverige, Aug. 24, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Remote, ett ledande företag inom hantering av globala och distribuerade medarbetare, och HR-teknikföretaget HiBob integrerar sina mjukvaruplattformar. Genom integrationen kommer information om nya och befintliga medarbetare automatiskt att uppdateras från HiBob till Remote-plattformen, vilket minimerar administration och effektiviserar hanteringen av HR-processer över hela världen.

"Fler företag än någonsin försöker dra nytta av fördelarna med att anställa globalt distribuerade team, men de bromsas upp av de alltmer komplexa processerna", säger Todd Wilkens, Chief Product Officer på Remote. "Genom att driva plattformsoberoende kommunikation hjälper vi våra kunder att minska den tid som går åt till administrativa uppgifter och gör det möjligt för teamen att fokusera på mer prioriterade processer."

Hantering av teamdata på olika plattformar är avgörande för HR-team, särskilt de med internationella anställda, konsulter och frilansmedarbetare som måste påvisa regelefterlevnad i flera länder. Integrationen med HiBobs HRIS-plattform har utvecklats för att hjälpa HR-team att förbättra produktiviteten genom att minimera den tid som går åt till manuella processer och eliminera risken för mänskliga fel i samband med dubbla datainmatningar.

"Vi är mycket lyhörda för behoven på vår marknad och förstår att komplexiteten i att anställa internationella team har skapat utmaningar avseende HR-processerna," säger Yoav Gur, Senior affärsutvecklare på HiBob. "Remote och HiBob kompletterar varandra i sitt arbete med att göra det enklare för företagen att internationalisera sina HR-processer , och tack vare den nya integrationen kan gemensamma kunder samordna sina processer.

Remote gör det enkeltt för företag att på ett juridiskt korrekt sätt anställa talanger var som helst i världen, och. fungerar som registrerad arbetsgivare i över 60 länder. Remote utökar löpande antalet tillgängliga integrationer för att ytterligare effektivisera arbetsflöden för kunderna genom strategiska samarbeten med HRIS, ATS och andra HR-plattformsleverantörer.

Besök remote.com för mer information om Remote, dess expertis och dess innovativa lösningar.

Om Remote:
Talanger finns överallt — men inte möjligheter. Remote minskar klyftan genom att möjliggöra för arbetsgivare att anställa vem som helst varifrån som helst, vilket ger tillgång till möjligheter så att människor överallt kan skapa sig ett bättre liv. Remote hjälper företag att bli globala genom att ge dem tillgång till talanger utanför deras landsgränser. Tusentals företag förlitar sig på Remotes moderna plattform och juridiska, finansiella och kulturella expertis för att anställa, kompensera och hantera anställda och konsulter i över 150 länder. Remote grundades 2019 av Job van der Voort och Marcelo Lebre och stöds av ledande investerare som SoftBank Vision Fund 2, Accel, Sequoia, Index Ventures, Two Sigma Ventures och General Catalyst.

Om HiBob:
HiBob grundades för att modernisera HR-tech. HiBobs intuitiva och datadrivna plattform Bob är byggd för hur människor arbetar idag: globalt, på distans och i samarbete. Sedan lanseringen i slutet av 2015 har HiBob uppnått en tresiffrig årlig intäktstillväxt och blivit HRIS för mer än 2 000 moderna, medelstora och multinationella företag som förstår att en kraftfull ochsmidig HR-plattform är avgörande för organisatorisk framgång. Snabbväxande företag över hela världen som Monzo, Happy Socks, Gong, Fiverr och VaynerMedia förlitar sig på HiBob för att hjälpa HR-avdelningen och chefer att hitta, engagera, utveckla och behålla de bästa talangerna. Läs mer på www.hibob.com.

Kontakt:
Press (at) remote (dot) com