Sisäpiiritieto: Digitalist Group –konserni jatkaa säästötoimenpiteitä

Digitalist Group Oyj Sisäpiiritieto 29.11.2022 klo 9:30

Sisäpiiritieto: Digitalist Group –konserni jatkaa säästötoimenpiteitä

Digitalist Group -konserni jatkaa vuonna 2022 tehtyjä säästötoimenpiteitä käynnistämällä muutosneuvottelut Digitalist Group Oyj:n tytäryhtiö Digitalist Finland Oy:ssä (“Digitalist Finland”).

Muutosneuvotteluilla Digitalist Finland pyrkii parantamaan kannattavuutta, keventämään kustannusrakennetta ja varautumaan muuttuneen markkinatilanteen aiheuttamiin taloudellisiin ja tuotannollisiin vaikutuksiin, kuten työn tarjoamisedellytysten tilapäiseen tai pysyvään vähenemiseen. Alustava arvio on, että toimenpiteet voivat johtaa henkilöstön määräaikaisiin lomauttamisiin joko koko- tai osa-aikaisesti sekä irtisanomisiin. Mahdollisten henkilöstövähennysten odotetaan koskevan enintään 9 työntekijää Suomessa.

Muutosneuvotteluiden tavoitteena on n. 0,7 miljoonan euron vuosittaiset säästöt. Muutosneuvotteluilla ei ole merkittävää vaikutusta vuoden 2022 tulokseen tai taloudelliseen asemaan. Neuvottelut alkavat 5.12.2022.

DIGITALIST GROUP OYJ

Lisätietoja: