Evli Oyj: Evliin sulautuneen EAB Group Oyj:n osakkeenomistajien kokouksen päätökset

EVLI OYJ:N PÖRSSITIEDOTE 8.12.2022 KLO 13.00 (EET/EEST)

Evli Oyj:hin (“Evli”) sulautuneen EAB Group Oyj:n (“EAB Group”) viimeinen osakkeenomistajien kokous pidettiin tänään 8.12.2022 Helsingissä.

Osakkeenomistajien kokous vahvisti osakeyhtiölain 16 luvun 17 §:n mukaisena lopputilityksenä EAB Groupin tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen ajanjaksolta 1.1.–30.9.2022.

Lisäksi osakkeenomistajien kokous päätti myöntää vastuuvapauden EAB Groupin hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle.

EAB Group sulautui Evliin 1.10.2022.

Sulautuneen EAB Group Oyj:n hallitus

Lisätietoja:
Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Oyj, p. +358 40 717 8888, juho.mikola@evli.com

Evli Oyj

Meille vauraus merkitsee keinoa edistää hyvää niin yksilön kuin yhteiskunnan tasolla. Autamme yhteisöjä, yrityksiä ja yksityishenkilöitä kasvattamaan varallisuuttaan vastuullisesti, kokemukseemme, asiantuntemukseemme ja pohjoismaisiin arvoihin nojaten.

Olemme Suomen johtava varainhoitaja*, joka palvelee niin instituutio-, yritys- kuin yksityisasiakkaita. Palveluihimme sisältyvät sijoitusrahastot, varainhoito- ja pääomamarkkinapalvelut, vaihtoehtoiset sijoitustuotteet, yritysanalyysi, kannustinjärjestelmien suunnittelu ja hallinnointi sekä yritysjärjestelypalvelut. Vastuullisuus on osa jokaista sijoituspäätöstämme, ja asiakkaamme arvostavat asiantuntijuuttamme vastuullisuuskysymyksissä. Evli on myös Suomen parhaaksi arvioitu varainhoitaja vastuullisessa sijoittamisessa**.

Evli-konsernissa työskentelee noin 300 ammattilaista, ja Evlin hallinnoitavana on noin 14,4 miljardia euroa asiakkaiden varoja (netto9/2022). Evli Oyj:n B-sarjan osakkeet on listattu Helsingin pörssiin.

*Kantar Prospera External Asset Management Finland 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2021, Kantar Prospera Private Banking 2019, 2020 Finland
**SFR Scandinavian Financial Research Institutional Investment Services Finland 2021, 2022