Marigold™ meddelar ett förbättrat partnerekosystem

Nyutsedd chef och viktiga investeringar utökar partnerskapsprogrammet ytterligare och påskyndar tillgången till relationsmarknadsföringslösningar

NASHVILLE, Tenn., Feb. 10, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Marigold, en global pionjär inom relationsmarknadsföring och leverantör av martech-lösningar i världsklass, presenterade idag ett förbättrat partnerprogram som slagits samman under ett enda varumärke. Andy Gladwin har utsetts att leda den strategiska visionen som Head of Partnerships. Den här utvecklingen bygger på Marigolds namnbyte från CM Group förra månaden och företagets fokus på att främja innovation i hela portföljen avspecialbyggda lösningar.

Gladwin är en erkänd tankeledare och strateg med mer än 15 års erfarenhet av hanterade miljöer med kunder och partner i allt från små och medelstora företag till multinationella teknikföretag. Han har erfarenhet av att arbeta med globala företag, leda GTM-strategier, säljpartnerskap och strategiska partnerskap för företag som ExactTarget/Salesforce, Sinch (tidigare CLX Communications), Vodafone och nu senast Marigolds Cheetah Digital-lösning där han erkändes som en av de 25 mest inflytelserika inom mobilsektorn i branschen.

”Jag är mycket glad över att kliva in i den här nya rollen. Att främja tillväxt för kunder och kontinuerlig innovation är kärnvärden på Marigold, och vårt partnerekosystem har alltid spelat en central roll för att hjälpa oss att leverera fantastiska upplevelser till marknadsförare runtom i världen”, säger Gladwin. ”När vi närmar oss marknaden med en kundfokuserad vision ser vi en otrolig möjlighet att förändra hur vi arbetar med våra partner för att etablera en mer öppen och kopplad portfölj som också gör det möjligt för oss att förstärka nya möjligheter för våra partner och göra det möjligt för marknadsförare att växa.”

I en tid då takten för globala förändringar tilltar spelar partner en avgörande roll för att leverera den teknik och expertis som marknadsförare behöver för att navigera i dagens landskap. Marigolds unika uppdrag och fokus är att leverera relationsmarknadsföringslösningar i världsklass som gör det möjligt för marknadsförare över hela världen att utöka, expandera och framtidssäkra sina verksamheter.

”Marigolds engagerade fokus på relationsmarknadsföring och dess strukturerade program ger partner en skalbar miljö när de navigerar det föränderliga affärslandskapet och möter marknadsförare där de befinner sig med de lösningar som de behöver för att lyckas”, säger Terry Mefsut, Director of Marketing Technology hos Deloitte. ”Tillgång till Marigolds utökade produktsvit och tjänster gör det möjligt för oss att ytterligare utöka de bästa lösningarna vi tillhandahåller över vårt globala nätverk av varumärkesmarknadsförare.”

Marigolds förbättrade partnerprogram omfattar konsoliderade metoder för globala och regionala möjligheter, innovation, GTM-tjänster och utökade tjänster, inklusive:

• Global räckvidd och branschexpertis: Marigold har över 30 år av bevisad framgång av att leverera resultat för organisationer, från små och medelstora företag till storföretag runtom i världen. Det senaste namnbytet och sammanslagningen av lösningarna gör det inte bara möjligt för kunder att utöka, expandera och framtidssäkra sina företag, utan öppnar även upp nya regioner, lösningar och vertikala marknader som partner kan dra fördel av. Partner spelar en viktig roll hos Marigold, och de ger befintliga och framtida kunder fördjupad ämnesexpertis, räckvidd, expansion, konsulttjänster och teknologier.
  • Mer Innovation: Med Marigolds kunder som redan drar nytta av den kollektiva styrkan och utökningen av dess portfölj med fullständiga lösningar, är företaget fokuserat på att göra det lättare för partner att ansluta sig och integrera. Tillsammans med sina partner utvecklar Marigold paketerade, ändamålsenliga lösningar med högpresterande integrationer över sex produktfamiljer, inklusive Campaign Monitor, Cheetah Digital, Emma, Sailthru, Selligent och Vuture.
  • GTM-strategier: Marigold utökar nya vägar till marknaden med sina partner över segment, branscher och regioner. Detta inkluderar utökade GTM-rörelser med erbjudanden om heltäckande relationsmarknadsföring i dess portfölj med kompletta lösningar, såväl som lämpliga program för att driva kundförvärv, -engagemang, -retention och -lojalitet.
  • Utökat servicenätverk: Marigold ökar investeringarna i partnerutbildning, inklusive påskyndande av certifieringar och onboardingprocesser, och lanserar en partnerportal för att möjliggöra en bättre samverkan. Mer än 40 000 globala varumärken litar på att Marigold skapar upplevelser som bygger relationer samtidigt som de tillgodoser unika affärsbehov, vilket möjliggör en stor mängd möjligheter inom dess partnerekosystem.

Mer information om partnerprogrammet finns på meetmarigold.com/partners.

Om Marigold
Marigold är en global pionjär inom relationsmarknadsföring, och tillhandahåller skräddarsydda, branschspecifika martech-lösningar till över 40 000 företag runtom i världen. Med Campaign Monitor, Cheetah Digital, Emma, Sailthru, Selligent och Vuture under ett och samma tak levererar Marigold den teknik och expertis som marknadsförare behöver för att utöka relationer, öka intäkterna och i slutändan utöka sina verksamheter. Läs mer på MeetMarigold.com.

Följ Marigold på LinkedIn.

Presskontakter:

Melissa Hourigan