Enedo hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Enedo Oyj, Pörssitiedote 8.3.2023 klo 14:15

Enedo hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Enedo Oyj:n (”Enedo”) hallitus on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Enedon osakkeilla ja osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n (”Nasdaq Helsinki”) pörssilistalta.

Inission AB (”Inission”) omistaa yli yhdeksän kymmenesosaa (9/10) kaikista Enedon osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänioikeuksista ja on käynnistänyt osakeyhtiölain 18 luvun mukaisen lunastusmenettelyn lunastaakseen loput vähemmistöosakkeenomistajien hallussa olevat Enedon osakkeet.

Enedon hallitus on päättänyt jättää hakemuksen Nasdaq Helsingille julkisen kaupankäynnin lopettamiseksi Enedon osakkeilla ja osakkeiden poistamiseksi pörssilistalta. Hakemuksessa pyydetään, että pörssilistalta poistaminen Nasdaq Helsingin pörssilistalla kaupankäynnin kohteena olevien Enedon osakkeiden osalta tapahtuisi mahdollisimman pian sen jälkeen, kun Inission on saanut osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Enedon osakkeisiin.

Mikael Fryklund

Enedo

Enedo on korkealuokkaisten tehoelektroniikkatuotteiden ja -systeemien eurooppalainen suunnittelija ja valmistaja, jonka tuotteet soveltuvat kriittisiin toimintoihin vaativimmissakin ympäristöissä. Enedon tehtävänä on tehdä sähkövirrasta parempaa – luotettavampaa, turvallisempaa ja energiatehokkaampaa – ja juuri käyttötarkoitukseensa sopivaa. Enedon kolme päätuotekategoriaa ovat LED Drivers, Power Supplies ja Power Systems. Vuonna 2022 konsernin liikevaihto oli 46,8 milj. euroa. Enedossa työskentelee 357 henkilöä ja sen päätoiminnot sijaitsevat Suomessa, Italiassa, Tunisiassa ja Yhdysvalloissa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Suomessa ja emoyhtiö Enedo Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Enedo kuuluu Inission-konserniin 1.7.2022 alkaen.

www.enedopower.com