PharmaLedger Association Melancarkan Ekosistem Amanah Digital (Digital Trust Ecosystem) dalam Penjagaan Kesihatan


BASEL, Switzerland, March 14, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- PharmaLedger Association™ (PLA), sebuah syarikat bukan untuk keuntungan yang berpangkalan di Switzerland, mengumumkan pengesahan pelan strategik 3 tahunnya untuk melaksana dan mempromosikan Ekosistem Amanah Digital (Digital Trust Ecosystem) dalam penjagaan kesihatan (DTE-H) pada Mesyuarat Agung Tahunannya yang diadakan di Lucerne, Switzerland pada 1 Mac 2023. Organisasi ahli juga mengesahkan pelantikan lapan Pengarah ke lembaganya, menyampaikan nilai teras PLA iaitu “Kepimpinan Ekosistem.”

Mewakili kepelbagaian penjagaan kesihatan, ahli pengasas PLA terdiri daripada syarikat farmaseutikal besar dan kecil, organisasi penyelidikan, organisasi perwakilan pesakit, organisasi bukan untung, teknologi dan penyedia perkhidmatan penjagaan kesihatan. PLA telah mengesahkan mandatnya sebagai organisasi payung pra-persaingan yang menyampaikan penyelesaian digital yang biasa dan saling beroperasi dalam bidang Kepercayaan Produk, Percubaan Klinikal Terpencar dan Kebolehkesanan Rantaian Bekalan.

  • Produk & Projek: Pada S1 2023, PLA akan mengeluarkan produk pertama yang layak, Maklumat Produk elektronik untuk pelaksanaan oleh ahlinya.
    Pada S2 2023, Persatuan akan meneruskan pembangunan produk baharu dalam innovation xLab-nya, termasuk kembar digital produk, identiti terpencar dan bukti kelayakan yang boleh disahkan untuk memudahkan keterlihatan, keselamatan, kebolehkesanan dan kepercayaan dalam semua bidang penjagaan kesihatan.
  • Tadbir Urus & Pematuhan: PLA akan memanfaatkan keupayaannya untuk membangun, melayak, melancarkan dan menyelenggara produk dalam persekitaran penjagaan kesihatan yang sangat dikawal selia dengan memastikan pematuhan berterusan terhadap antitrust, harta intelek, privasi data dan garis panduan Jaminan Sistem Berkomputer.
  • Penglibatan & Pertumbuhan Ekosistem: Persatuan akan terus menerima ahli baharu dan melibatkan diri dengan pihak berkuasa, persatuan perdagangan dan organisasi pembangunan standard, memastikan pertumbuhan dan daya maju kewangan.
  • Teknologi & Keselamatan Platform: PLA akan menumpukan pada memudahkan penggunaan penyelesaian baharu bersama ahli dan penggunanya sambil mengekalkan manfaat keselamatan siber seni binanya.

Pembentukan PLA dan pengesahan misinya oleh ahli penjagaan kesihatan yang pelbagai merupakan satu peristiwa penting. Ini membuka jalan untuk penyampaian platform berasaskan blok rantaian yang dipercayai secara meluas dengan penyelesaian penjagaan kesihatan sumber terbuka baharu untuk mencipta nilai bagi pesakit dan pemegang kepentingan ekosistem. PLA berterima kasih kepada 20 ahli pengasasnya dan menjemput semua organisasi berkaitan penjagaan kesihatan untuk mempelajari lebih lanjut dan terlibat ke arah merealisasikan Penjagaan Kesihatan 4.0 yang dipercayai.

“Blok rantaian adalah sukan berpasukan. PLA bermula dengan pasukan ahli yang pelbagai dan kuat dengan visi bersama serta percaya kepada perubahan sebenar. Dengan PLA, kami mempunyai kenderaan, sumber dan peta jalan yang sesuai untuk membawa pesakit ke tempat yang lebih baik dalam penjagaan kesihatan,” Daniel Fritz, Pengarah Eksekutif, PharmaLedger Association.

PLA merupakan hasil kejayaan projek penyelidikan PharmaLedger, sebuah konsortium bernilai €22 juta dan 30 ahli dengan 12 syarikat farmaseutikal besar dan 18 rakan kongsi awam, dibiayai di bawah Kesatuan Eropah (EU) dan Inisiatif Kesihatan Inovatif Persekutuan Eropah bagi Industri dan Persatuan Farmaseutikal (EFPIA).

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini tersedia di: http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/0682572a-b8ac-4b5b-885b-8af008287cff

 

Contact Data