Attensi använder digital simulering för att skapa en mer effektiv, flexibel och användarvänlig träning

Attensi samarbetar med Ardoq för att skapa praktiska, spelbara scenarier för att hjälpa kunder att förstå varför og hur lösningen från Ardoq används på best möjliga sätt.

OSLO, Norge, May 04, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Ardoqs nya företagsarkitektur involverar datadrivna, molnbaserade affärslösningar – för att hjälpa kunder att automatisera och samarbeta, samt fatta mer smidiga beslut med ledande SaaS-verktyg (Software as a Service) för företagsarkitektur.

Ardoq möter en utmaning alla banbrytande teknikföretag upplever. Hur förklara och on-boarde kunder när det handlar om något helt nytt och okänt?

Svaret ligger i digitalt designade simuleringar, baserade på det senaste inom virtuell verklighet, avancerad grafik i super-HD, 3D och avatarteknik. De främjar "lärande genom handling" och att göra misstag på vägen i en säker miljö. På så sett kan människor behärska de bästa lösningarna och komma ihåg dem. Upprepningen hjälper inlärningen, vilket är mer effektivt än att ta in en instruktör för att ge träning som snabbt glöms bort.

Baserat på en användarundersökning:

91 procent tyckte om den här träningsformen
91 procent sa att det hjälpte dem att behärska Ardoqs huvudfunktioner
88 procent sa att det stärkte deras förståelse för Ardoq-plattformen

Utbildningen skapades tillsammans med ett annat snabbt växande norskt företag med global räckvidd - innovatören inom spelbaserad simuleringsträning, Attensi.

Erik Bakstad, VD och en av grundarna av Ardoq, sa att träningen öker deras försäljing genom att övertyga kunderna om att lösningen kan användas snabbt och effektivt utan avbrott. Och eftersom simuleringarna kan skapas snabbt av deras egna interna team, kan de skalas både enkelt och snabbt.

Bakstad sa: "Vi hör från kunder att det faktum att vi har en spelbaserad lärningsplattform gör att de kan föreställa sig skala upp den internt. Det har varit en viktig faktor för oss och en konkurrensfördel. Människor gillar den annorlunda synen på träning. De är vana vid bildspel och tråkigt läsmaterial, så något som är interaktivt tilltalar dem verkligen.”

Head of Onboarding i Ardoq, Svein Gunnar Hjorteset, säger att simuleringsträningen öppnar kundernas ögon för möjligheterna med Ardoqs revolutionerande produkt. Det hjälper användarna att lära sig riktigt snabbt. Spelelementet gör lärandet roligt, och folk återvänder ofta till det för att slå det bästa resultatet. Detta bidrar till att ny kunskap och nya tekniker lärs in bättre.

"Kunderna upprepar ofta träningen, och det är mest på grund av poängsystemet. När de ser någon annan få högre poäng repeterar de träningen för att slå dem. Det är verkligen coolt", säger han.

Träningens framgång har haft en positiv inverkan på verksamheten. Kunderna älskar det och de bildar varaktiga partnerskap med Ardoq.

"Jag kan sammanfatta spelbaserad simuleringsträning i tre ord – skalbar, interaktiv och rolig," säger Hjorteset.

OM ATTENSI

Attensi är världens ledande leverantör av spelbaserad träning med mätbara resultat – det mest effektiva sättet att utveckla dina anställda med en betydande förbättringar av dina KPI:er. Baserat på de ledande insikterna i mänsklig psykologi, lärande och gaming, kan du engagera dina anställda med 3D-träning.

Oavsett om det är på mobil, dator eller VR ger Attensi dig möjlighet att utveckla nya färdigheter med träning som medarbetarna vill genomföra, och inte minst upprepa. Återskapa realistiska arbetsmiljöer med imponerande 3D-grafik, realistiska scenarier och interaktiva dialoger med röstaktiverade avatarer för att testa dina kunskaper. Allt i en säker miljö där misstag är tillåtna.

Attensi har levererat spelbaserad simuleringsträning i över 150 länder och på mer än 50 språk. Kunderna inkluderar Microsoft, Equinor, Circle K, Bosch Siemens hushållsapparater, NHS, Accenture, Wagamama's, Hiscox, Scatec Solar och många fler. Attensi har sitt huvudkontor i Oslo, Norge, med kontor i London, Köln, Boston och Palo Alto.

Du kan följa Attensi på LinkedIn för uppdateringar.

PRESSANSVARIG

Anthony Wong | anthony.wong@attensi.com

Fotot som åtföljer detta tillkännagivande finns på https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/1814d60f-22af-40b3-b449-dce670c2826f