Sisäpiiritieto: Digitalist Group on allekirjoittanut aiesopimuksen Open Communications International AB:n enemmistöosuuden ostamisesta

Digitalist Group Oyj Sisäpiiritieto 10.5.2023 klo 9:30

Digitalist Group Oyj (“Digitalist Group”) on allekirjoittanut aiesopimuksen (“LOI”) järjestelystä (“Järjestely”), jossa Digitalist Group ostaisi enemmistön ruotsalaisen Open Communications International AB:n (”OC”) (www.open.se) osakekannasta vahvistaakseen konsernin asiantuntijapalveluja brändi-, strategia- ja viestintäalueilla. Myyjä on David Gray Communications AB (”DGC”), joka järjestelyn jälkeen jatkaisi yhtenä vähemmistöomistajista.

Aiotussa Järjestelyssä Digitalist Group hankkisi 70 prosenttia OC:n osakekannasta kokonaiskauppahintaan 5.5 MSEK ja maksaisi kauppahinnasta noin puolet rahalla ja loppuosan suuntaamalla DGC:lle suunnatussa osakeannissa enintään 12 M uusia Digitalist Groupin osakkeita osapuolten kauppakirjassa erikseen sopimalla tavalla.

Open Communications AB on ruotsalainen, kansainvälisesti toimiva, brändi-, strategia-, ja viestintäalan asiantuntijayritys. Yrityksen liikevaihto oli 2022 noin 14 MSEK ja käyttökate (EBITDA) noin 1,4 MSEK. Yhtiöllä on 9 työntekijää. Järjestelyn myötä ja yhdessä konserniin kuuluvaan Grow AB:n kanssa, konsernin brändikehitysliiketoiminta, vahvistuu entisestään.

Järjestely on ehdollinen tavanomaisille due diligence -tarkastuksille ja Järjestelyn lopullisten sopimusehtojen hyväksynnälle. Tavoitteena on allekirjoittaa lopullinen sopimus Järjestelystä viimeistään kesäkuun 2023 loppuun mennessä.

Järjestelyn tarkemmat tiedot ja yksityiskohdat sekä vaikutukset Digitalist Groupin taloudelliseen asemaan julkistetaan erikseen, kun Järjestely on saatettu loppuun ja lopulliset ehdot ovat vahvistettu.

DIGITALIST GROUP OYJ

Lisätietoja: