Copenhagen Capital A/S – Periodemeddelelse for 1. kvartal 2023

Copenhagen Capital A/S afgiver periodemeddelelse for 1. kvartal 2023. Selskabet offentliggør ikke finansiel information som en del af periodemeddelelser.

Driften af ejendommene forløber som forventet. Selskabet har i perioden overtaget ejendommene beliggende Stadionvej 92-94, 2600 Glostrup pr. 1. januar 2023 og ejendommene beliggende Rådmandsgade 43-45, 2200 København N pr. 1. marts 2023.

Byggeprojektet på Ingemannsvej 3, 1964 Frederiksberg C og konverteringen af 2. og 3. sal på fra erhverv til bolig på Niels Hemmingsens Gade 4, 1153 København K går begge som planlagt og forventes afsluttet i Q3 2023.

Selskabet har i januar 2023 udstedt 12.500.000 stk. 40% præferenceaktier 2032 til kurs 8,32 svarende til en samlet kursværdi på kr. 104 mio. Aktierne er blevet optaget til handel og officiel notering på Nasdaq Copenhagen.

Selskabet har i perioden tilbagekøbt i alt 41.315.209 stk. 8% præferenceaktier 2024. Aktierne blev vedtaget annulleret på den ordinære generalforsamling.

Copenhagen Capital A/S fastholder forventningerne til 2023 om et resultat af primær drift mellem 17,0 mio. og kr. 20,0 mio. kr. før værdireguleringer af selskabets ejendomme, regulering af gæld til markedsværdi og skat. Resultatet kan påvirkes af køb/salg af ejendomme og af renteudviklingen.

”Vi har i første kvartal haft fokus på at sikre en langsigtet kapitalstruktur, så vi står stærkt i en tid med øget usikkerhed, høj inflation og et forandret rentemiljø. Ejendomsværdierne er under pres i et marked med lav likviditet.” udtaler direktør Rasmus Greis og fortsætter ”Vores portefølje er i god drift med forsat lav tomgang og meget få restancer.”

Copenhagen Capital A/S
Direktør Rasmus Greis