Beslut från Clean Motions årsstämma

Vid årsstämman i Clean Motion AB fastställdes årsredovisningen för 2022 och beslutades att ingen utdelning lämnas. Styrelsen och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet. Hela styrelsen samt revisor omvaldes. Nyval gjordes av Sofia Haby, och Joel Rozada som ordinarie styrelseledamöter samt Emma Rozada som styrelsesuppleant till dessa två. Dessutom beslutades om bemyndigande enligt styrelsens förslag. Samtliga beslut var enhälliga.

Val av styrelse och revisor
Niklas Ankarcrona, Göran Folkesson, Mathias Jernhed, Hans Folkesson, Anna Petre och Lennart Jeansson omvaldes till styrelseledamöter. Nyval av Sofia Haby, och Joel Rozada som ordinarie styrelseledamöter samt Emma Rozada som styrelsesuppleant till dessa två. BDO med huvudansvarige Katarina Eklund valdes till revisor till nästa årsstämma.
På efterföljande konstituerande styrelsemöte valdes Sofia Haby till styrelsens ordförande.

Arvode
Stämman beslutade att inget arvode för styrelsen skall utgå.
Arvode till revisor skall utgå enligt godkänd räkning.

Lerum, 2023-05-29

För mer information, vänligen kontakta:
Göran Folkesson VD
Clean Motion AB
Tel: +46 735 320 273
Email: goran.folkesson@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB

Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission. För ytterligare information, vänligen besök: www.cleanmotion.se.