Havila Kystruten AS : Reparasjonsemisjon

IKKE FOR OFFENTLIGGJØRING, PUBLISERING ELLER DISTRIBUSJON, HELT ELLER DELVIS,DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN, HONG KONG ELLER USA, ELLER NOEN ANNEN JURISDIKSJON DER OFFENTLIGGJØRING, PUBLISERING ELLER DISTRIBUSJON VILLE VÆRE ULOVLIG. DENNE KUNNGJØRINGEN UTGJØR IKKE ET TILBUD OM NOEN AV VERDIPAPIRENE BESKREVET HER.

Det vises til engelskspråklig melding fra Havila Kystruten AS («Havila Kystruten» eller «Selskapet») av i dag. Denne meldingen gir en oppsummering av nøkkelinformasjon fra meldingen. Ytterligere informasjon fremgår i den engelskspråklige meldingen.

Som annonsert den 19. juli 2023 vil Selskapet tilby aksjonærer som ikke fikk anledning til å delta i aksjeemisjonen som ble gjennomført den 18. juli 2023 å tegne aksjer på samme vilkår gjennom en reparasjonsemisjon.

Berettigede aksjonærer vil motta 4 ikke-omsettelige tegningsretter for her aksje de eide den 18. juli 2023. Hver rett gir anledning til å tegne en ny aksje til kurs NOK 1.00. Det er anledning til overtegning. Tegning fra personer uten retter tillates ikke.

Tegningstiden vil løpe fra 11. til 22. september. Det er utarbeidet et nasjonalt prospekt som dokumenterer reparasjonsemisjonen. Prospektet er tilgjengelig gjennom tilretteleggernes nettsider.

Tilretteleggere og tegningssteder vil være Arctic Securities AS, Fearnley Securities AS og Nordea Bank Apb, filial i Norge. Advokatfirma Wikborg Rein er Selskapets juridiske rådgiver.

Kontaktpersoner i Selskapet:
Administrerende direktør Bent Martini, +47 905 99 650