Pemerolehan Penting Veracio terhadap Minalyze Bakal Percepatkan Pengetahuan Kompok Bijih Global Melalui Analisis Data dan AI Yang Dipertingkatkan


SALT LAKE CITY dan GOTHENBURG, Sweden, Sept. 20, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mempelopori lonjakan transformatif dalam geosains, Veracio dengan bangganya memeterai perjanjian mengikat untuk memperoleh perintis dalam pengimbasan dan inovator data, Minalyze untuk jumlah pertimbangan bernilai US$29.3 juta. Dengan gabungan unik AI Veracio dan penyelesaian analitik lanjutan serta teknologi visualisasi data geologi Minalyze, pemerolehan strategik ini akan mengubah cara industri memperoleh, menganalisis dan mentafsir maklumat geologi, memulakan era membuat keputusan termaklum dalam dunia yang semakin rumit dan dipacu data.

"Pemerolehan ini mewakili lembaran baharu yang menarik untuk Veracio dan Minalyze," kata Ketua Pegawai Eksekutif Veracio, JT Clark. "Kami melihat ini sebagai peluang 'lebih baik bersama', memanfaatkan kepakaran kolektif kami untuk menolak sempadan dan mencipta portfolio produk yang melangkaui apa-apa yang tersedia sebelum ini untuk industri perlombongan dan penerokaan."

Annelie Lundström dan Mikael Arthursson, pengasas bersama Minalyze yang dihormati, akan memegang jawatan kepimpinan penting dalam Veracio, manakala seluruh pasukan Minalyze akan beralih dengan lancar di bawah sepanduk Veracio."Usaha bergabung tenaga dengan Veracio adalah satu langkah maju yang luar biasa," kata Annelie Lundström. "Kami percaya pemerolehan ini akan membolehkan kami mempertingkatkan pencapaian kami setakat ini, menyampaikan nilai yang berbeza kepada pelanggan kami dan mentakrifkan semula penanda aras industri secara kolaboratif."

“Kami komited untuk mengekalkan kualiti dan inovasi yang diharapkan oleh industri daripada Veracio dan Minalyze,” kata Mike Ravella, Ketua Pegawai Inovasi Veracio. “Kami ingin memberi jaminan kepada pelanggan kami di kedua-dua belah transaksi ini bahawa produk dan kualiti perkhidmatan yang mereka percayai dan hargai akan terus tersedia dan disokong dengan baik, dan kami menggalakkan dan menghargai sokongan berterusan mereka.”

Perjanjian penting ini akan memanfaatkan sinergi antara kemajuan dan kehebatan saintifik dan teknologi Veracio dan Minalyze. Veracio kekal teguh dalam misinya untuk mengembangkan pemerolehan data dan AI dalam geosains, dan untuk mendedahkan sumber penting secara global dengan kelajuan yang dipertingkatkan. Penyelesaian urus niaga dijadualkan berlaku pada 20 September 2023.

Perihal Veracio:
Veracio menawarkan pelanggan perlombongan pelbagai penyelesaian yang menambah baik, mengautomasikan dan mengubah secara digital sains kompok bijih mereka dalam penerokaan, pentakrifan sumber dan pengeluaran. Memperjuangkan pendekatan moden melalui portfolio produk yang pelbagai Veracio menggabungkan sains dan teknologi bersama-sama dengan kebolehcapaian digital dengan menggunakan pengimbasan lanjutan, penderiaan dengan tadbir urus data yang mantap dan penggunaan AI untuk mempercepatkan membuat keputusan masa nyata dan meningkatkan kecekapan, keuntungan dan kelestarian dengan ketara merentas rantaian nilai.

Perihal Minalyze:
Minalyze mempunyai sejarah panjang membangunkan instrumen pengimbasan untuk sampel teras dan perisian untuk visualisasi data geologi. Pengimbas dan perisian berasaskan awan yang dipatenkan dan unik milik syarikat untuk mendigitalkan jumlah besar sampel penggerudian menjana resolusi tinggi dan data yang konsisten melalui pengumpulan berbilang set data yang pantas dan tidak merosakkan. Minalyze telah mencapai kejayaan komersial antarabangsa dengan pelanggan di Eropah, Australia, Afrika dan Amerika Utara.

Hubungan Akhbar:

Kamran Shaikh
PRA Communications
kshaikh@pracommunications.com
Cell: +1 (778) 846-5406
Dave Yeates
Veracio
dave.yeates@veracio.com
Cell: +61 401 597 536
Tony Shaffer
Boart Longyear
tony.shaffer@boartlongyear.com
Cell: +1 (801) 243-5216