Clean Motion levererar specialanpassad EVIG till NEOM-ön Sindalah

Elfordonstillverkaren Clean Motion meddelar att leveransen av fordon till NEOM nu är i gång.

I maj slöt Clean Motion ett ramavtal med NEOM gällande utveckling och leverans av en integrerad lösning för Last-Mile, specifikt anpassat för NEOM.

NEOM, beläget i nordvästra Saudiarabien, är ett innovativt och visionärt infrastrukturprojekt byggt från grunden. Ön Sindalah, i Röda havet, är den första destinationen att välkomna besökare under i början av 2024. Clean Motions helhetslösning för Last-Mile-leveranser, inkluderar fordon, trailers och rullcontainers, och kommer att ansvara för att logistiken på ön.

Fordonen har särskilt anpassats för att möta NEOMs specifika behov och innefattar nu även avfallshantering.

"Vår förmåga att innovera och leverera till en dynamisk miljö som NEOM visar vår företags styrka," säger Christoffer Sveder, kommersiellt ansvarig på Clean Motion. "Det bekräftar att vi är på rätt spår med vår nya soldrivna plattform och fordonet EVIG."

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Commercial Director, Clean Motion AB
Tel: +46 706 112 698
Email: christoffer.sveder@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission. För ytterligare information, vänligen besök: https://www.cleanmotion.se/.