Clean Motion får beställning på design och utveckling av premiumbagagevagn till NEOMs flygplats.

Elfordonstillverkaren Clean Motion har fått i uppdrag att designa en premium-bagagevagn för det soldrivna fordonet EVIG, bagagevagnen ska användas från NEOM Airport och till ön Sindalah.

Ordern är ett tillägg det befintliga ramavtalet som undertecknades i maj, där Clean Motion ska leverera en helhetslösning för ’last-mile delivery’ på ön Sindalah.

EVIGs formspråk och komponenter kommer utgöra basen för bagagevagnen med målsättning att börja leverera under Q1 2024.

Christoffer Sveder, kommersiellt ansvarig på Clean Motion säger, ”Design och utvecklingsprojektet av bagagevagnen är spännande och kvitto på vårt omfattande samarbete med NEOM”

NEOM, beläget i nordvästra Saudiarabien, är ett visionärt infrastrukturprojekt byggt från grunden. Ön Sindalah, i Röda Havet, kommer att vara den första destinationen att välkomna besökare i början av 2024.

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Commercial Director, Clean Motion AB
Tel: +46 706 112 698
Email: christoffer.sveder@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission. För ytterligare information, vänligen besök: https://www.cleanmotion.se/.

EVIG, Luggage Trailer Concept-Sketch