Oma Säästöpankki Oyj:n muutosneuvottelut on saatu päätökseen ja uudistettu toimintamalli otetaan käyttöön 1.12.2023

OMA SÄÄSTÖPANKKI OYJ, PÖRSSITIEDOTE 23.11.2023 klo 14.30, MUUT PÖRSSIN SÄÄNTÖJEN NOJALLA JULKISTETTAVAT TIEDOT

Oma Säästöpankki Oyj:n (OmaSp tai yhtiö) 6.11.2023 käynnistämät yhteistoimintalain 3 luvun mukaiset muutosneuvottelut yhtiön tulevaisuuden kilpailuedun varmistamiseksi on saatu päätökseensä. Muutosneuvotteluiden kohteena olivat OmaSp:n johtajat sekä esihenkilötaso. Neuvottelut on saatu päätökseen ja neuvotteluiden lopputuloksena ei irtisanottu ketään. Muutosneuvotteluiden tuloksena yhtiö uudistaa 1.12.2023 alkaen toimintamalliaan, jolla halutaan entisestään parantaa pankin asiakkaalle tarjoamia palveluita.

Toimitusjohtaja Pasi Sydänlammi:
”Muutosneuvotteluiden tavoitteena oli suoraviivaistaa ja yksinkertaistaa organisaatiorakennetta vuosia jatkuneen orgaanisen kasvun sekä kahden viimeisen yritysjärjestelyn jälkeen sekä valmistautua syksyllä 2024 toteutuvaan Svenska Handelsbanken AB:n Suomen pk-yritysliiketoiminnan transaktioon. Nämä tavoitteet saavutimme hyvin ja muutosneuvottelut on saatu onnistuneesti päätökseen. Tulemme vahvistamaan yrityspankin resursseja eri puolilla Suomea ja varmistamme läpi organisaation asiantuntevan ja korkeatasoisen palvelukokemuksen sekä henkilö- että yritysasiakkaille. Minulla on vahva luottamus siihen, että uudistuvalla toimintamallilla mahdollistamme OmaSp:n tulevaisuuden kasvun ja menestyksen.”

Oma Säästöpankki Oyj

Lisätietoja:
Pasi Sydänlammi, toimitusjohtaja, puh +358 45 657 5506, pasi.sydanlammi@omasp.fi
Minna Sillanpää, viestintäjohtaja, puh +358 50 665 92, minna.sillanpaa@omasp.fi

JAKELU:
www.omasp.fi

OmaSp on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava ja Suomen kannattavin pankki. OmaSp palvelee ympäri Suomen 45 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta yli 200 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 500 asiantuntijan voimin. OmaSp keskittyy pääasiassa vähittäispankkitoimintaan ja tarjoaa asiakkailleen monipuolisia pankkipalveluja sekä oman taseensa kautta, että välittäen yhteistyökumppaneidensa tuotteita. Välitetyt tuotteet käsittävät luotto-, sijoitus- ja lainaturvatuotteita. OmaSp harjoittaa myös kiinnitysluottopankkitoimintaa.

OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ja olla lähellä ja läsnä sekä digitaalisissa että perinteisissä kanavissa. OmaSp pyrkii ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen henkilökohtaisen palvelun ja helpon saavutettavuuden kautta. Myös toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. Henkilöstö on sitoutunutta, ja sen urakehitystä pyritään tukemaan monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita.