המהדורה השלישית של Desert X AlUla תערוכת אמנות בינלאומית תיפתח בתאריכים 9 בפברואר – 23 במרץ 2024 תחת הנושא 'בנוכחות היעדר', אמנים יחקרו את מה שלא ניתן לראות



אלולה, ערב הסעודית, Dec. 14, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) --

Desert X AlUla, הפתוחה לכולם, היא תערוכת אמנות בינלאומית באוויר הפתוח החוזרת והזמנית, המגיבה לאתר, המתקיימת באלולה AlUla, אזור מדברי עתיק בעל חשיבות עולמית בחצי האי ערב. Desert X AlUla מתקיים כגולת הכותרת של פסטיבל האמנויות AlUla. ראנים פרסי ונוויל וייקפילד יחזרו השנה כמנהלים אמנותיים ואת התערוכה יאצרו מאיה אל חליל ומרצ'לו דנטאס. אל חליל הוא יועץ אמנות ואוצר נודע עם דגש על אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. דנטאס היא אוצרת עטורת פרסים הידועה בפרקטיקות בין-תחומיות חדשניות המקשרות בין מדע, היסטוריה וטכנולוגיה ליצירת חוויות תערוכה מרתקות ומשתתפות.

לאחר שתי תערוכות מאז 2020, Desert X AlUla חוזרת למהדורה השלישית שלה בין התאריכים 9 בפברואר – 23 במרץ 2024, ומציבה יצירות אמנות עכשוויות בעלות חזון של אמנים סעודים ובינלאומיים בתוך הנוף המדברי יוצא הדופן של AlUla, אזור מלכותי בצפון מערב ערב הסעודית של מורשת טבעית ויצירתית הספוג במורשת של חילופי תרבויות.

תחת הנושא של בנוכחות היעדר (In the Presence of Absence), מדבר X AlUla 2024 שואל 'מה אי אפשר לראות?' לעתים קרובות מבטלים אותם כמרחבים של ריקנות, מדבריות הופכים אילמים, סטטיים, אבל יש הרבה יותר ממה שנראה לעין. אמנים המשתתפים ב-Desert X AlUla 2024 הוזמנו לחקור רעיונות של הבלתי נראה והבלתי ניתן לביטוי. מעודדים אותם לעסוק במה שאינו נראה לעין מיד, הם עורכים מפגשים חדשים עם הנוף, מדמיינים פרספקטיבות אלטרנטיביות המעריכות את הכוחות והאטמוספירות הבלתי מורגשים של הזמן, הרוח, האור, זרמי ההיסטוריה והמיתוסים השזורים במקום.

Desert X AlUla הוא שיתוף פעולה בין Desert X לבין הוועדה המלכותית לאלולה (Royal Commission for AlUla - RCU) שהוקמה כדי לקדם דיאלוג תרבותי חדש באמצעות אמנות. זוהי תערוכה ראשונה מסוגה בערב הסעודית, המטפחת חילופי דברים בין אמנים, אוצרים וקהילות בינלאומיות ומקומיות, המעוצבת על ידי חזון אוצרותי הלוקח את המדבר כהשראה. בהתבסס על המורשת של Desert X, המתרחשת בעמק קואצ'לה בקליפורניה, Desert X AlUla מתבססת על עקרונות של אמנות אדמה, ומציעה הזדמנות עמוקה לחוות אמנות בדיאלוג עם הטבע.

Desert X AlUla מילאה תפקיד מרכזי בסלילת הדרך לפיתוח יוזמה נוספת שעתידה להיפתח באלולה בשנת 2026, ואדי אלפאן, אתר בשטח 65 קמ"ר שעתיד להפוך ליעד עולמי לאמנות קרקע מונומנטלית ספציפית לאתר. ציון אבן דרך משמעותית בוועדה המלכותית למניפסט התרבותי של אלולה, קנה המידה האפי והמונומנטלי של הוועדות הבין-דוריות של ואדי אלפאן יפתח פרק חדש בתולדות האמנות, שיתרחב ויימשך עוד שנים רבות. גם Desert X AlUla וגם ואדי AlFann הם דוגמאות לחזון של RCU לאמנות בנוף.

בנוסף להיותו אתר תרבותי היסטורי, AlUla נמצאת בלב סצנת האמנות המתפתחת של ערב הסעודית. Arts AlUla מוקדש ליצירת מקום מועשר תרבותית לחיות ולבקר, להחיות את המורשת העשירה של האמנויות באזור וליצור הזדמנויות לקהילה לחוות אמנות כמקור לחינוך והעשרה באמצעות יצירת מקומות עבודה ופיתוח מיומנויות.

המהדורה הקרובה של Desert X AlUla תמוקם במקומות בתוך מדבר ואדי אלפן, חראת עוויריד ותחנת הרכבת אלמנשיה, ותזמין את המבקרים לשוטט ולחוות נופים מרהיבים ומגוונים תוך כדי טוויית מסעם בין העבודות. Desert X AlUla שואפת לתרום ולהמשיך את המורשת האמנותית של הקהילה המקומית והאזור: עבודות מ- Desert X AlUla 2020 מאת שרין גירגיס, ליטה אלבקרקי, מנאל אלדוויאן, Superflex, מוחמד אחמד איברהים ונדים כרם נרכשו על ידי RCU, חלקן מוצגות ב- Habitas, AlUla. עבודות מתוך Desert X AlUla 2022 מאת דנה אוורטאני, אליסיה קוואדה, מוניקה סוסנובסקה, סולטן בן פאהד, חליל רבאח, שזאד דאווד וסרג' אטוקווי קלוטיי נרכשו על ידי RCU, חלקן מוצגות. עבודתו של ג'ים דנבן עבור Desert X AlUla 2022 נשארת גם היא במקומה המקורי, שם היא תתפוגג באופן טבעי. Desert X AlUla בונה קהלים מקומיים ובינלאומיים לאורך השנים, עם עלייה של 53% בממוצע המבקרים ליום בין אירועי שנת 2020 ל-2022.

ביתו של אתר המורשת העולמית של אונסק"ו, הגרה (Hegra), שנבנה על ידי הנבטים לפני למעלה מ -2,000 שנה, אזור אלולה היה בצומת של חילופי תרבות במשך אלפי שנים, שוכן היסטורית על נתיב סחר הקטורת ופעם בירה לממלכת דדן העתיקה. כיום, היא שוב צומת דרכים של השראה תרבותית, המעריכה אמנות ויצירתיות כשכבה חיונית של העשרה.

Desert X AlUla מתקיים כגולת הכותרת של פסטיבל האמנויות AlUla, שמתקיים בין התאריכים 9 בפברואר – 2 במרץ 2024. במהלך הפסטיבל, "יותר ממה שנראה לעין", תוצג תערוכה של יצירות מודרניות ועכשוויות של אמנים סעודים מטעם המוזיאון לאמנות עכשווית, AlUla. כמו כן תוצג תערוכת עבודות של האמנית המוזמנת ואדי אלפן מנאל אלדוויאן ברובע האמנויות אלג'דידה. הפסטיבל יסחוף את המבקרים בחגיגה תוססת של אמנות חזותית וציבורית עכשווית, עיצוב, קולנוע אוצר, סיורי אמנות ומגורי אמנים. במרכז היצירה המעורב של AlUla, Madrasat Addeera, יתקיימו סדנאות מעשיות על מלאכות יד כגון אריגת דקלים, קדרות, תכשיטים, גיאומטריה, מגבלות תלת מימד, טקסטיל ועוד רבים.

מאיה אל חליל (Maya El Khalil), אוצרת, Desert X AlUla 2024, אומרת:
" האזור של AlUla הוא מונומנטלי. נוצר ממרחבים בלתי נתפסים של זמן ומרחב, הדחף הוא לפגוש אותו עם חיקויים בגודל ובהשפעה דומים. אבל המציאות היא שהמאמצים האנושיים מתקשים להשתוות לפאר המפוסל כאן לאורך עידנים. אתגרנו את האמנים להתאים את נקודת מבטם למפגש עם ההיבטים הבלתי נראים של המקום ביראת כבוד, תוך התכווננות לכוחות, למקצבים ולתהליכים המעצבים את הנוף בדרכים בלתי מורגשות. עבודותיהם משרטטות ועוסקות בתופעות ארעיות כמו תנועת האור או שחיקת הרוח, ומבוצעות על ידי כוחות אלה כדי לחשוף את המשמעות המונומנטלית של מה שנראה בתחילה נעדר".

מרצ'לו דנטאס (Marcello Dantas), אוצר Desert X AlUla 2024, אומר: " המדבר, הנתפס לעתים קרובות כמקום של ריקנות, חושף בהדרגה את שכבות הקיום המורכבות שלו כששוקעים בו. שכבות אלה באות לידי ביטוי דרך השטח המשתנה ללא הרף, ריקוד הזמן המורכב, עדויות החיים וכוחו הטרנספורמטיבי של האקלים. Desert X AlUla מזמינה אמנים ליצור עבודות מקוריות עם קנבס ייחודי בקנה מידה חסר תקדים. הטלנו על אמנים אלה את המשימה לחשוף עקבות החורגים מגבולות ראייתנו, ולטשטש את הגבול בין מה שאנו רואים לבין מה שאנו תופסים באמת, בנוכחות היעדר".

נורה אלדבאל (Nora Aldabal), מנכ"לית אמנות ותעשיות יצירתיות ב-RCU אומרת:
" אנו שמחים על מינויים של מאיה ומרצ'לו כאוצרים של Desert X AlUla 2024. שניהם עבדו זמן באלולה ומבינים את מורשתה העשירה כמקום של חילופי תרבות ומתחברים לנופים המורכבים והמרהיבים של אלולה. תחת אוצרותם, האמנים שנבחרו יחקרו נושאים של נקודות מבט בלתי נראות, מאתגרות וממוקדות אדם בנוף מעורר יראת כבוד, אנו מצפים לראות את העבודות שיוצגו".

למידע נוסף אנא בקרו באתר:

www.livingmuseum.com/arts

@artsalula @experiencealula @alulamoments @_desertx (Instagram)
@desertx (Facebook)

#desertxalula

אנשי קשר לעיתונות

Desert X AlUla:
Saskia Deliss, Pelham Communications saskia@pelhamcommunications.com
Victoria Newark, Pelham Communications vicky@pelhamcommunications.com
+44 (0)20 89693959

Desert X:
Lyn Winter, Inc. desertx@lynwinter.com

הערות לעורכים:

אודות AlUla:

ממוקמת 1,100 ק"מ מריאד, בצפון מערב ערב הסעודית, AlUla הוא מקום של מורשת טבעית ואנושית יוצאת דופן. השטח העצום, המשתרע על פני 22,561 קמ"ר², כולל עמק נווה מדבר שופע, הרי אבן חול נישאים ואתרי מורשת תרבותית עתיקה מלפני אלפי שנים, כאשר הממלכות ליהיאן ונבטים שלטו.

האתר הידוע והמוכר ביותר ב- AlUla הוא הגרה (Hegra), אתר המורשת העולמית הראשון של אונסק"ו בערב הסעודית. עיר עתיקה המשתרעת על פני 52 האקר, הייתה העיר הדרומית העיקרית של הממלכה הנבטית והיא מורכבת מיותר מ -100 קברים שמורים היטב עם חזיתות משוכללות שנחתכו ממחשופי אבן החול המקיפים את היישוב העירוני המוקף חומה. מחקרים עכשוויים מצביעים גם על כך שהגרה הייתה המאחז הדרומי ביותר של האימפריה הרומית לאחר שכבשה את הנבטים בשנת 106 לספירה.

בנוסף להגרה, AlUla היא ביתם של אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים מרתקים כגון: דדן העתיקה, בירת ממלכות דדן וליהיאן, הנחשבת לאחת הערים המפותחות ביותר באלף הראשון לפני הספירה בחצי האי ערב; אלפי אתרי אמנות סלע עתיקים וכתובות בג'בל איכמה; העיר העתיקה של AlUla, מבוך של יותר מ-900 בתים מלבני בוץ שפותחו לפחות מהמאה ה-12, ומסילת הרכבת החיג'אזית ומבצר הגרה, אתרי מפתח בסיפורו ובכיבושיו של לורנס איש ערב.

אודות הוועדה המלכותית לאלולה:

The Royal Commission for AlUla - הוועדה המלכותית לאלולה (RCU) הוקמה בצו מלכותי ביולי 2017 כדי להגן ולהגן על אלולה, אזור בעל חשיבות טבעית ותרבותית יוצאת דופן בצפון מערב ערב הסעודית. RCU יוצאת בתוכנית ארוכת טווח לפתח ולספק שינוי רגיש ובר קיימא של האזור, לאשר אותו מחדש כאחד היעדים הארכיאולוגיים והתרבותיים החשובים ביותר במדינה ולהכין אותו לקבל מבקרים מרחבי העולם. עבודת הפיתוח של RCU באלולה מקיפה מגוון רחב של יוזמות בתחומי הארכיאולוגיה, התיירות, התרבות, החינוך והאמנויות, ומשקפת את המחויבות השאפתנית לטפח תיירות ופנאי בערב הסעודית, המתוארת בחזון 2030.

אודות Desert X

Desert X מופק על ידי The Desert Biennial, ארגון צדקה 501(c)3, שנועד להפיק תערוכות אמנות עכשווית בינלאומיות חוזרות ונשנות המפעילות מיקומים מדבריים באמצעות מיצבים תלויי מקום של אמנים בינלאומיים מהוללים. העקרונות המנחים אותה כוללים הצגת תערוכות ציבוריות של אמנות חופשיות לציבור ומגיבות באופן משמעותי לתנאים של מקומות מדבריים, לסביבה, לקהילות ילידיות ולקידום חילופי תרבות. Desert X מחויבת לחינוך ולתוכניות ציבוריות עם סדרה חזקה של יוזמות המרחיבות את רוחב ועומק המעורבות של הארגון עם הקהילה הסובבת. התערוכות נותנות במה לאמנים מרחבי העולם לעסוק בנושאים אקולוגיים, תרבותיים, רוחניים וקיומיים אחרים. מאז הקמתה בשנת 2017, Desert X הציגה ארבע תערוכות בעמק קואצ'לה. בשנת 2020 החל הארגון לעסוק בתערוכות מחוץ לארצות הברית וסייע בהקמת Desert X AlUla במדבר ערב הסעודית. התערוכות עד כה בחנו תצורות חדשות של עבודות רספונסיביות לאתר של יותר מ -80 אמנים מצפון אמריקה, דרום אמריקה, דרום אסיה, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ויצרו פרדיגמה חדשה להצגה וחוויה של אמנות וקיבלו בברכה קהל של מעל 1.7 מיליון. Desert X ממומן על ידי מועצת המנהלים שלו וקבוצה בינלאומית של תורמים, קרנות ונותני חסות פרטיים.

Maya El Khalilמאיה אל חליל

מאיה היא אוצרת אמנות בעלת שם שיש לה מעל 14 שנות ניסיון בתעשיית האמנות עם דגש על אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה. היא נולדה בביירות ומתגוררת באוקספורד, בריטניה. היא המנהלת המייסדת לשעבר של גלריה את'ר, חלל לאמנות עכשווית בג'דה, ערב הסעודית, שם אצרה מספר תערוכות שהציגו עבודות של אמנים מתחילים ומבוססים מרחבי העולם. אחת מעבודותיה האוצרותיות הבולטות הייתה התערוכה השנתית של 21,39 ג'דה ארטס. מאיה עבדה גם כיועצת אמנותית ואוצרת עצמאית.

Marcello Dantas - מרצ'לו דנטאס

מרצ'לו הוא אוצר ומנהל אמנותי עטור פרסים עם 35 שנות ניסיון, הידוע בפרקטיקות בינתחומיות חדשניות ובשימוש במדע, היסטוריה וטכנולוגיה, ליצירת חוויות תערוכה מרתקות. דנטאס הגה מספר מוזיאונים ומוסדות תרבות ברחבי דרום אמריקה ואסיה, כולל המוזיאון לשפה פורטוגזית ובית יפן סאו פאולו, ואצר תערוכות יחיד בהשתתפות אמנים עכשוויים משפיעים כמו איי וייוויי ואניש קאפור. הוא גם אצר את הביאנלה של ונקובר, את הביאנלה של סור ואת הביאנלה של מרקוסול. בשנת 2021 התמנה לאוצר מוזיאון SFER IK בטולום, מקסיקו.

תמונות יח"צ הנלוות להודעה זו זמינות בכתובת

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/a72318dd-2815-459a-93b2-fbb6861dd0bc
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/bd7c291e-9c04-47b1-b715-ae9486f7565e