Forum Mineral Masa Depan Memajukan Perbincangan Global mengenai Peralihan Tenaga Bersih

Perkongsian Baharu untuk Membentuk Perbualan tentang Pembangunan Mampan Logam dan Mineral Global di Forum Masa Depan 2024


RIYADH, Arab Saudi, Dec. 28, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Forum Mineral Masa Depan (FMF), yang dijadualkan berlangsung 9-11 Januari di Riyadh, Arab Saudi, hari ini mengumumkan tiga perkongsian strategik baharu untuk memaklumkan wacana global mengenai mineral dan peranan pentingnya dalam pembangunan global yang mampan dan keperluan untuk beralih kepada sumber tenaga baharu. Perkongsian baharu dengan Kumpulan CRU, Global AI dan Wood Mackenzie akan memberikan risikan dan pandangan perniagaan dalam satu siri kajian yang akan diterbitkan sebelum FMF. Mereka melengkapkan perkongsian sedia ada dengan McKinsey & Company, Institut Payne untuk Public Policy, Institut Clareo-DPI dan Baker.

Wood Mackenzie sedang memulakan kajian penting untuk menentukan potensi wilayah super itu. Kertas putih itu akan mengenal pasti pemacu utama bagi penciptaan rantaian nilai yang mampan serta menyerlahkan cabaran semasa yang dihadapi oleh mineral global dan cara cabaran itu mempengaruhi industri mineral di seluruh kawasan yang kaya dengan sumber ini. Laporan ini akan berfungsi sebagai panduan penting bagi pihak berkepentingan dengan mewujudkan asas bagi perkara yang boleh dicapai daripada kerjasama kerajaan dan pasaran apabila wilayah ini berusaha untuk membuka potensi sumbernya untuk membolehkan peralihan tenaga dengan lebih baik.

Global AI bersedia untuk menjalankan analisis sentimen global yang komprehensif menggunakan kecerdasan buatan yang canggih, memfokuskan pada operasi perlombongan dan mineral di seluruh Wilayah Super. Analisis ini bertujuan untuk memberi penerangan tentang persepsi masyarakat untuk memaklumkan dialog mengenai peranan yang mesti dimainkan oleh kerajaan, sektor swasta dan masyarakat sivil dalam mendapatkan lesen sosial untuk beroperasi, memastikan operasi perlombongan memberikan manfaat yang ketara kepada komuniti tempatan dan minimumkan kesan terhadap alam sekitar.

Sementara itu, laporan CRU akan menyerlahkan keperluan mendesak untuk menangani kesesakan yang kritikal untuk memenuhi matlamat iklim, dengan tumpuan kepada Timur Tengah, Afrika dan Asia Tengah sebagai pembekal utama masa depan.

Bersama-sama pandangan ini yang sejajar dengan misi FMF untuk membolehkan pembangunan industri mineral yang mampan, meletakkan Wilayah Super di barisan hadapan dalam perbualan mineral global dan membentuk amalan perlombongan yang bertanggungjawab. FMF, sebagai platform berbilang pihak yang diterajui kerajaan, bermatlamat untuk memangkin dialog di kalangan pemimpin industri, penggubal dasar dan pihak berkepentingan untuk memacu kemajuan ke arah masa depan yang lebih mampan dan sejahtera dalam pembangunan mineral.

 

Contact Data