Hazer Capai Hidrogen dan Grafit Pertama di Loji Demonstrasi Komersial


Sorotan

  • Pengeluaran hidrogen dan grafit pertama CDP berjaya dicapai.
  • Peningkatan operasi diteruskan sepanjang H1 2024 yang membawa kepada pengeluaran yang berterusan.
  • Demonstrasi teknologi pirolisis Hazer metana peringkat komersial pertama dalam dunia menghasilkan hidrogen dan grafit bersih.

PERTH, Australia, Feb. 02, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Hazer Group Ltd (“Hazer” atau “Syarikat”) (ASX: HZR), pembangun teknologi bersih terkemuka, dengan sukacita umumkan permulaan Loji Demonstrasi Komersial (“CDP”) dan pengeluaran pertama hidrogen dan grafit. Syarikat ini memperkenalkan gas suapan kepada reaktor pada keadaan proses Hazer hari ini dan seterusnya mencapai hidrogen pertama dan grafit yang dihasilkan Hazer di kemudahan itu.

Syarikat menjangka akan meningkatkan operasi melalui separuh pertama CY2024, melaksanakan program ujian prestasi dengan selamat untuk menyampaikan data yang menunjukkan kesediaan komersialnya. Program ujian prestasi akan menumpukan pada menunjukkan operasi berterusan pada skala komersial dan dimanfaatkan ke dalam portfolio projek komersial global Hazer. Hazer akan memberikan kemas kini apabila hasil utama tersedia.

Ketua Pegawai Eksekutif dan MD Hazer Glenn Corrie, berkata: “Ini merupakan pencapaian penting bagi Hazer, kerana kami menyedari kejayaan permulaan CDP kami dan pengeluaran hidrogen dan karbon grafit kos rendah, pelepasan rendah dan menggunakan teknologi pirolisis kami yang pertama di dunia. Semasa pasukan berusaha ke arah operasi berterusan kilang yang dilanjutkan pada tahun 2024, kami teruja untuk membina momentum ini untuk peningkatan teknologi seterusnya dengan rakan kongsi global kami dalam pasaran utama, termasuk Amerika Utara, Eropah dan Asia.”

Tapak CDP, Perth, Australia

“CDP ialah kemuncak kepada lebih 10 tahun penyelidikan, pembangunan dan inovasi kejuruteraan termaju, dan merupakan bukti dedikasi, keberanian dan ketabahan pasukan Hazer dalam mencapai kejayaan ini. Saya ingin merakamkan penghargaan kepada para pemegang saham, rakan kongsi dan pemegang kepentingan utama kami yang lain yang menyokong perjalanan kami ke arah menjadi syarikat teknologi bersih komersial yang terkemuka.”

“Ini merupakan titik penting untuk strategi pengkomersialan Hazer. Saluran peluang kami semakin berkembang dan dengan CDP kami membuktikan teknologi kami boleh beroperasi pada skala komersial, saya yakin bahawa tahun 2024 akan membuka permintaan selanjutnya untuk teknologi menggendala kami yang boleh membekalkan hidrogen bersih untuk mempercepatkan penyahkarbonan global.”

Pengumuman ini dibenarkan untuk dikeluarkan oleh Lembaga Pengarah Syarikat.

Untuk mendapatkan maklumat lanjut atau pertanyaan pelabur, sila hubungi:

Pertanyaan KorporatPertanyaan media
Hazer Group
E-mel: contact@hazergroup.com.au
Telefon: +61 8 9329 3358
Komunikasi WE – Ana Harrop
E-mel: anah@we-worldwide.com
Telefon: +61 452 510 255
  

Mengenai Hazer Group Ltd
Hazer Group ialah sebuah syarikat teknologi Australia, yang memacu usaha penyahkarbonan global dengan pengkomersilan teknologi iklim yang menggendala terkemuka dunia syarikat itu. Teknologi canggih Hazer membolehkan pengeluaran hidrogen yang bersih dan berdaya saing dari segi ekonomi serta grafit berkualiti tinggi, menggunakan bahan suapan gas asli (atau biogas) dan bijih besi sebagai pemangkin proses.

Hazer Group Limited - Dasar Media Sosial
Hazer Group Limited komited untuk berkomunikasi dengan komuniti pelaburan melalui semua saluran yang ada. Walaupun ASX kekal sebagai saluran utama untuk berita sensitif pasaran, pelabur dan pihak lain yang berminat digalakkan untuk mengikuti Hazer di X (Twitter) (@hazergroupltd), LinkedIn, Facebook, dan YouTube. Langgani HAZER NEWS ALERTS - layari laman web kami di www.hazergroup.com.au dan melanggan untuk menerima HAZER NEWS ALERTS, perkhidmatan makluman e-mel kami. HAZER NEWS ALERTS ialah cara terpantas untuk menerima berita tergempar tentang @hazergroupltd.

Pernyataan Prospektif
Pengumuman ini mungkin mengandungi “pernyataan prospektif” tertentu yang mungkin tidak berdasarkan fakta sejarah semata-mata tetapi berdasarkan jangkaan semasa Syarikat tentang peristiwa dan keputusan masa hadapan.

Apabila Syarikat menyatakan atau membayangkan jangkaan atau kepercayaan tentang peristiwa atau keputusan masa hadapan, jangkaan atau kepercayaan tersebut dinyatakan dengan niat baik dan dipercayai mempunyai asas yang munasabah. Walau bagaimanapun, pernyataan prospektif tertakluk kepada risiko, ketidakpastian, andaian dan faktor lain, yang boleh menyebabkan keputusan sebenar berbeza secara material dengan keputusan niaga hadapan yang dinyatakan, diunjurkan atau tersirat oleh pernyataan prospektif tersebut.

Syarikat tidak memikul sebarang kewajipan untuk mengeluarkan sebarang semakan secara terbuka kepada mana-mana “pernyataan prospektif” untuk menggambarkan peristiwa atau keadaan selepas tarikh pengumuman ini, atau untuk menggambarkan kejadian yang tidak dijangka, kecuali yang mungkin diperlukan di bawah undang-undang sekuriti yang berkenaan.

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/ed1bea79-7372-4707-b643-8564bc90837f