מחקר של ASICS מאשר קשר חיובי בין פעילות גופנית לבריאות הנפשית של נשים, אך באופן מדאיג יותר ממחצית הנשים ברחבי העולם נושרות או מפסיקות פעילות גופנית לחלוטין

באופן מעודד, מחקרים מראים את ההשפעה של יחידים וארגונים עממיים בתמיכה ביותר נשים לזוז; ASICS מזהה את אלה שעושים את ההבדל.


לונדון, Feb. 27, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) --
המחקר העולמי הגדול ביותר שנערך אי פעם על הפער בפעילות גופנית מגדרית מגלה:

1.ככל שנשים זזות יותר, כך הן מרגישות טוב יותר. נשים שמתעמלות באופן קבוע הן 52% מאושרות יותר, 50% יותר אנרגטיות, 48% יותר בטוחות בעצמן, 67% פחות לחוצות ו-80% פחות מתוסכלות.
2.אבל, יותר ממחצית הנשים אינן מתעמלות כפי שהיו רוצות ומחמיצות את היתרונות הפיזיים והנפשיים של פעילות גופנית.
3.כל הנשים מתמודדות עם מספר עצום של אתגרים אוניברסליים ומחסומים לפעילות גופנית, לאורך כל חייהן.
4.עם זאת, תפיסתם של גברים את המחסומים הללו שונה מהמציאות.
5.באופן מעודד, ברחבי העולם אנשים מנפצים באופן פעיל מחסומים עבור נשים בספורט; ASICS שופכת אור על הסיפורים שלהם ומתחייבת לעזור לשנות את דעתן.

A person stretching on a track  Description automatically generated

ביום האישה הבינלאומי הזה, ASICS חושפת את תוצאות המחקר הגדול ביותר שנערך אי פעם על פער הפעילות הגופנית המגדרית, ומאשר מחדש את הקשר החיובי בין רמות הפעילות הגופנית של נשים לבריאות הנפשית שלהן, כאשר נשים 52% מאושרות יותר, 50% יותר אנרגטיות, 48% בטוחות יותר, 67% פחות לחוצות ו -80% פחות מתוסכלות בעת פעילות גופנית.

עם זאת, המחקר העצמאי, שנערך על יותר מ -25,000 אנשים בראשות האקדמאים הנודעים ד"ר די דלוגונסקי (Dr Dee Dlugonski) ופרופסור ברנדון סטאבס (Brendon Stubbs), מצא באופן מדאיג כי יותר ממחצית הנשים ברחבי העולם נושרות או מפסיקות פעילות גופנית לחלוטין, מה שמשפיע לרעה על מצבן הנפשי. בתגובה, ASICS מכירה ומעצימה את ההשפעה החיובית של יחידים וארגונים עממיים ששוברים מחסומים עבור נשים בספורט, כדי לתמוך, להעצים ולעודד יותר נשים לנוע.

באופן מדאיג, המחקר העולמי גילה כי יותר ממחצית הנשים אינן מרוצות מרמות הפעילות הגופנית שלהן. כל הנשים חוות מחסומים לפעילות גופנית במהלך חייהן, החל מלחצי זמן (74%) וביטחון עצמי נמוך (35%) ועד סביבות מאיימות (44%) או לא מרגישות ספורטיביות מספיק (42%). יתר על כן, כמעט שני שלישים (61%) מהאימהות ציינו את האימהות כסיבה העיקרית לכך שהן נשרו לחלוטין מפעילות גופנית סדירה או מפעילות ספורטיבית, מה שמראה את ההשפעה שיש לאחריות הטיפול  ולציפיות החברתיות לגבי תפקידי מגדר על רמות הפעילות של נשים.

באופן מעניין, התפיסות של גברים לגבי האתגרים העומדים בפני נשים היו שונות מהמציאות. רק 34% מהגברים הכירו בחוסר זמן כמחסום לפעילות גופנית עבור נשים, למרות ששלושה רבעים (74%) מהנשים ציינו את הנושא. במקום זאת, גברים חשבו שחוסר ביטחון גופני הוא הבעיה המובילה, כאשר 58% מהגברים דיווחו על כך כחסם העיקרי, לעומת 36% מהנשים. למעשה, מתוך חמשת החסמים המובילים לפעילות גופנית הנתפסים על ידי גברים, רק אחד (עלויות) כיכב בפועל ברשימת המכשולים הנפוצים ביותר המדווחים על ידי נשים, מה שמדגיש את הפער בין תפיסות הגברים לבין המציאות היומיומית שחשים נשים ברחבי העולם.

למרות זאת, המחקר מצא כי יותר משליש מהנשים אומרות שהחברות שלהן הן המשפיעות החשובות ביותר שלהן על פעילות גופנית, ומציינות כי יש להן יותר מוטיבציה להתאמן על ידי נשים כמותן, מאשר סלבריטאים. כשנשאלו מדוע הן מתעמלות, נשים באופן מעודד ציינו באופן אוניברסלי את בריאותן הנפשית (92%) והפיזית (96%) ולא על אסתטיקה.

מובילת המחקר, ד"ר די דלוגונסקי (Dr Dee Dlugonski), עוזרת פרופסור במכון המחקר לרפואת ספורט באוניברסיטת קנטקי אמרה: "המחקר שלנו הראה כי פער הפעילות הגופנית המגדרית הוא אתגר מורכב שלא התפתח בן לילה. כיוון שאין לה סיבה יחידה, היא לא תיפתר עם פתרון אחד ויחיד, אך כשנשאלו מה יכול לעזור, נשים ציינו כי הפיכת התנועה לנגישה יותר, מכילה ומוכרת יותר בכל צורותיה, תוך קריאת תיגר על הציפיות המגדריות של החברה, תתמוך בהן לנוע יותר.

"זה כולל הפיכת הפעילות הגופנית לממוקדת סביב נשים והצרכים שלהן. החל ממתן טיפול בילדים וקייטרינג לכל רמות הפעילות, ועד התאמה סביב העבודה, להיות כיף, זול, בטוח, מסביר פנים וללא שיפוטיות. לכל הפתרונות הללו, למרות שהם קטנים, יכולה להיות השפעה משמעותית והמחקר שלנו חשף אלפי אנשים וארגונים ברחבי העולם שכבר מניעים שינוי".

זה כולל אנשים כמו קארן גוטרידג' (Karen Guttridge), שכאישה מבוגרת הרגישה שאין הזדמנויות להתאמן באופן מקומי, אז היא החליטה להקים קבוצת ריצה משלה לנשים מעל גיל חמישים. קארן, שציפתה שחמש נשים יצטרפו למפגש הראשון, הייתה המומה כשיותר משבעים נשים בעלות דעות דומות הגיעו. הקבוצה, המציעה תוכניות ריצה לכל רמות האימון ומרחב מזמין, בטוח וללא שיפוטיות עבור הנשים להתחבר, זכתה להצלחה מסחררת ותמכה בנשים רבות לנוע ולהרגיש בטוחות בכך.

ASICS רוצה להכיר ולחגוג את ההשפעה המדהימה של אנשים כמו קארן על קהילות ברחבי העולם. כיום, ASICS שמה זרקור על האנשים והארגונים יוצאי הדופן, אשר מפרקים באופן פעיל מחסומים לנשים בפעילות גופנית ובספורט. בנוסף לסיפורים של אלה שעושות את ההבדל, פלטפורמת ASICS Move Her Mind מכילה משאבים, פעילויות וטיפים לתמיכה ביותר נשים לנוע לעתים קרובות יותר.

ASICS יודעת שיש הרבה יותר אנשים וארגונים שעושים את ההבדל ברחבי העולם. ביום האישה הבינלאומי הזה, ASICS מזמינה אנשים להגיש את הסיפורים והחוויות שלהם, כך שיותר נשים יוכלו להיות מחוברות, נתמכות ומעוררות השראה.

טומוקו קודה (Tomoko Koda), מנכ"ל ASICS אומר: "ASICS נוסדה על האמונה שספורט ופעילות גופנית מועילים לגוף ולנפש. זו הסיבה שאנו נקראים ASICS: 'Anima Sana in Corpore Sano' או "נפש בריאה בגוף בריא". בעוד המחקר שלנו מצא כי נשים רבות אינן מרוצות מרמות הפעילות הגופנית שלהן, הוא גם חשף את ההשפעה העצומה שיש ליחידים ולארגונים עממיים בסיוע לנשים לנוע.

"על ידי השקת Move Her Mind, אנו מקווים לתת לאנשים המדהימים האלה פלטפורמה, להתחבר ולתת השראה לאחרים, כך שכולם יוכלו להשיג תודעה בריאה בגוף בריא. הגיע הזמן שיותר נשים ונערות יחוו את היתרונות הפיזיים והנפשיים החיוביים של פעילות גופנית. הגיע הזמן לשינוי. הגיע הזמן להזיז לה את הראש".

בקרו בפלטפורמת Move Her Mind והיו מעורבים, בכתובת http://www.asics.com/us/en-us/mk/move-her-mind

הערות לעורכים:
המחקר הוזמן על ידי ASICS והובל על ידי ד"ר די דלוגונסקי (Dr Dee Dlugonski), עוזרת פרופסור במכון המחקר לרפואת ספורט באוניברסיטת קנטקי, ופרופסור חבר ברנדון סטאבס (Brendon Stubbs) מקינגס קולג' בלונדון. שניהם חוקרים בעלי שם בתחום התנועה והרווחה הנפשית.

המחקר נערך בחודשים יוני-ספטמבר 2023. בסך הכל, 26 קבוצות מיקוד התקיימו ברחבי העולם ו -24,772 אנשים השלימו את הסקר המקוון ביותר מ -40 מדינות, מה שהופך אותו למחקר הגדול ביותר מסוגו. כל קבוצות המיקוד הונחו על ידי מנחים עצמאיים, כולל אנשי אקדמיה מובילים ומומחים מהתעשייה.

תמונת יח"צ הנלווית להודעה זו זמינה בכתובת http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/fe3723d9-16dc-4cb1-ad05-6561904aa4ac

 

Contact Data