Förändring av antalet aktier och röster i HMS Networks

HMS Networks har som tidigare offentliggjorts genomfört en riktad nyemission av aktier. Emissionen har resulterat i en förändring av antalet aktier och röster i HMS Networks.

Före emissionen fanns sammanlagt 46 818 868 aktier i HMS Networks, motsvarande 46 818 868 röster. Antalet aktier och röster har genom emissionen ökat med 3 500 000. Per den 30 april 2024 finns det sammanlagt 50 318 868 aktier i HMS Networks, motsvarande 50 318 868 röster.1

För mer information, vänligen kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 69 83

Denna information är sådan som HMS Networks AB är skyldig att offentliggöra enligt 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 30 april 2024 kl. 13.00 CEST.

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT) och sysselsätter mer än 1 200 personer. Lokal försäljning och support sköts från mer än 20 säljkontor runt om i världen samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS omsatte 3 025 MSEK under 2023 och är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm i segmentet Large Cap och sektorn Telecommunications.

1 - Per den 30 april 2024 innehar HMS Networks 143 416 egna aktier.

PRM - Förändring av antalet aktier och röster