Bitdeer Mengumumkan Hala Tuju Teknologi SEALMINER, Komited untuk Meningkatkan Ketelusan dalam Industri Perlombongan

Dijangka untuk menghasilkan cip 5J/TH yang berinovatif dan sangat efisien secara besar-besaran menjelang suku keempat tahun 2025 melalui pelaburan dalam R&D

Singapore


SINGAPURA, June 08, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Bitdeer Technologies Group (Nasdaq: BTDR) (“Bitdeer” atau “Syarikat”), syarikat teknologi terkemuka dunia dalam blok rantai dan pengkomputeran berprestasi tinggi, hari ini mengumumkan hala tuju teknologi penyelidikan & pembangunan (R&D) untuk mesin perlombongan Bitcoin SEALMINER. Pendedahan ini menegaskan lagi komitmen berterusan Syarikat dalam memacu ketelusan dipertingkatkan dalam industri perlombongan.

Dalam pasaran perlombongan yang berkembang secara dinamik, dua aspek ketelusan ini sangat penting untuk pelombong. Pertama, jangkaan pelombong dalam peningkatan teknologi masa depan dan penghantaran garis masa mesin perlombongan; Kedua, akses kepada analisis data untuk keupayaan mesin perlombongan, inventori peralatan dan kelakuan pembelian kolektif.

“Bitdeer mempunyai komitmen jangka masa panjang dalam meningkatkan ketelusan dalam industri kami. Kami percaya bahawa model kewangan pelombong Bitcoin sangat terjejas oleh ketidakpastian harga. Jika dua aspek ketelusan ini tidak diselesaikan, komuniti perlombongan berkemungkinan akan mengalami kerugian besar dalam bahagian kewangan. Oleh itu, kami berbesar hati untuk membataskan jurang maklumat ini dengan mengumumkan hala tuju teknologi R&D bagi SEALMINER,” kata Linghui Kong, Ketua Pegawai Perniagaan Bitdeer.

Hala tuju teknologi dan jadual pengeluaran produk SEALMINER adalah seperti berikut:

SEAL01 - Kecekapan tenaga cip 18.1J/TH, telah dikeluarkan pada suku pertama tahun 2024

Seperti yang telah diumumkan pada bulan Mac 2024, cip perlombongan Bitcoin proses 4nm SEAL01 Bitdeer mempunyai kecekapan tenaga sebanyak 18.1J/TH. SEAL01 telah diintegrasikan secara lancar ke dalam mesin perlombongan SEALMINER A1. Sebagai mesin perlombongan sulung Bitdeer, SEALMINER A1 dijangka mempunyai penggunaan tenaga terlekap dinding di antara 20J/TH dan 23J/TH. Pengeluaran pertama dijangka akan dihasilkan secara besar-besaran dan dikeluarkan pada suku ketiga tahun 2024.

SEAL02 - Kecekapan tenaga cip yang dijangka sebanyak 14J/TH dijadualkan untuk dikeluarkan pada suku ketiga tahun 2024

Cip SEAL02 dijadualkan untuk pelancaran pada suku ketiga tahun 2024, dengan kecekapan tenaga dijangka sebanyak 14J/TH. Pengoptimuman penggunaan tenaga terlekap dinding mesin perlombongan dijangka berada dalam julat 15J/TH hingga 16.5J/TH. Mesin perlombongan SEALMINER generasi kedua dijangka akan dihasilkan secara besar-besaran dan dikeluarkan bermula pada suku keempat tahun 2024.

SEAL03 - Kecekapan tenaga cip yang dijangka serendah 10J/TH dijadualkan untuk dikeluarkan pada suku keempat tahun 2024

Dijadualkan untuk dilancarkan pada suku keempat tahun 2024, SEAL03 mempunyai kecekapan tenaga cip yang dijangka sebanyak 10J/TH dengan penggunaan tenaga terlekap dinding yang dioptimumkan mesin perlombongan dijangka berada dalam julat 11J/TH hingga 12J/TH. Mesin perlombongan SEALMINER generasi ketiga dijangka untuk dihasilkan secara besar-besaran dan dikeluarkan bermula pada suku kedua tahun 2025.

SEAL04 - Kecekapan tenaga cip yang dijangka berjaya mencapai 5J/TH, dijadualkan untuk dikeluarkan pada suku kedua tahun 2025

Dijadualkan untuk pelancaran pada suku kedua tahun 2025, cip SEAL04 dijangka akan mempunyai kecekapan tenaga serendah 5J/TH. Pengoptimuman penggunaan tenaga terlekap dinding mesin perlombongan dijangka berada dalam julat 5.5J/TH hingga 6J/TH. Mesin perlombongan SEALMINER generasi keempat dijangka akan dihasilkan secara besar-besaran dan dikeluarkan bermula pada suku keempat tahun 2025.

Bitdeer mempunyai pasukan jurutera profesional terlatih sepenuhnya yang berdedikasi dalam R&D merentas domain kekunci, termasuk reka bentuk ASIC, pembangunan algoritma, seni bina platform, perisian dan perkakasan. Syarikat akan terus melabur dalam R&D untuk meningkatkan persaingan jangka masa panjang serta menawarkan produk dan perkhidmatan yang efisien, boleh mampan dan boleh dipercayai. Syarikat akan terus bekerja di samping pelanggan dalam menyumbangkan keselamatan rangkaian tidak terpusat Bitcoin.

Tapak web hala tuju:https://www.bitdeer.com/sealminer/roadmap

Perihal Bitdeer Technologies Group
Bitdeer ialah syarikat teknologi terkemuka dunia dalam blok rantai dan pengkomputeran berprestasi tinggi. Bitdeer komited dalam menyediakan penyelesaian pengkomputeran komprehensif untuk pelanggan mereka. Syarikat ini mengendalikan proses kompleks yang melibatkan pengkomputeran, seperti pemerolehan peralatan, logistik pengangkutan, reka bentuk dan pembinaan pangkalan data, pengurusan peralatan dan pengendalian harian. Syarikat juga menawarkan keupayaan awan lanjutan kepada pelanggan yang mempunyai permintaan tinggi untuk kecerdasan buatan. Berpangkalan di Singapura, Bitdeer telah mempunyai pangkalan data yang beroperasi di Amerika Syarikat, Norway dan Bhutan. Untuk mengetahui lebih lanjut, lawati https://ir.bitdeer.com/ atau ikuti Bitdeer di X @ BitdeerOfficial dan LinkedIn @ Bitdeer Group.

Pelabur dan orang ramai seharusnya maklum bahawa Bitdeer mungkin mengumumkan bahan maklumat melalui tapak web dan/atau akaun syarikat di platform media sosial, termasuk X, yang dahulunya dikenali sebagai Twitter, Facebook dan LinkedIn. Oleh itu, Bitdeer menggalakkan pelabur dan orang ramai untuk menyemak maklumat yang disiarkan di media sosial dan saluran komunikasi lain yang disenaraikan pada tapak web syarikat.

Pernyataan prospektif

Pernyataan dalam siaran akhbar ini tentang jangkaan masa depan, pelan, dan prospek serta sebarang pernyataan lain berkaitan perkara yang bukan fakta sejarah, mungkin mengandungi “kenyataan jangkaan” dalam takrifan Akta Pembaharuan Litigasi Sekuriti Persendirian 1995. Perkataan “jangka”, “harap”, “percaya”, “terus”, “boleh”, “anggar”, “sangka”, “berniat”, “mungkin”, “rancang”, “berpotensi”, “ramal”, “projek”, “sepatutnya”, “sasar”, “akan”, “boleh menjadi” dan perkataan hampir sama dengannya tidak bertujuan untuk melambangkan pernyataan prospektif, walaupun bukan semua pernyataan masa depan mengandungi perkataan perlambangan ini. Hasil sebenar mungkin berbeza secara material daripada perkara yang ditanda oleh pernyataan prospektif sepertinya sebagai hasil pelbagai faktor penting termasuk faktor yang dibincangkan dalam bahagian bertajuk “Faktor Risiko” dalam laporan tahunan Bitdeer pada borang 20-F, serta perbincangan risiko berpotensi, ketidakpastian, dan lain-lain faktor penting dalam pengisian Bitdeer berikutnya dengan Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa A.S. Pernyataan prospektif yang disertakan dalam siaran akhbar ini dibuat hanya pada tarikh yang dinyatakan di sini. Bitdeer menafikan secara spesifik sebarang kewajipan untuk mengemas kini mana-mana pernyataan prospektif sama ada disebabkan maklumat baharu, peristiwa masa depan, atau sebaliknya. Pembaca tidak seharusnya bergantung pada maklumat dalam halaman ini sebagai terkini atau tepat selepas tarikh penerbitannya.

Maklumat Hubungan
marketing@bitdeer.com

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/ccb07ee0-abe3-4b31-8d25-bbbc04d51085