Galapagos ontvangt transparantieverklaring van FMR LLC

Mechelen, België; 20 augustus 2024, 22:01 CET; gereglementeerde informatie – Galapagos NV (Euronext & NASDAQ: GLPG) heeft een kennisgeving van belangrijke deelneming ontvangen van FMR LLC.

Overeenkomstig de Belgische transparantiewetgeving1, heeft Galapagos op 16 augustus 2024 een kennisgeving van belangrijke deelneming ontvangen van FMR LLC, waarin staat dat zij 3.696.750 stemrechten in Galapagos bezit, bestaande uit 3.693.550 aandelen en 3.200 gelijkgestelde financiële instrumenten. FMR LLC controleert beleggingsfondsen Fidelity Management & Research Company LLC, FIAM LLC, Fidelity Management Trust Company, Strategic Advisers LLC, Fidelity Institutional Asset Management Trust Company en FMR Investment Management (VK) Limited, waarvan Fidelity Management & Research Company LLC haar positie heeft verlaagd tot 3.259.440 stemrechten en 3.200 gelijkgestelde financiële instrumenten (aandelenlening) heeft verworven, FIAM LLC haar positie heeft uitgebreid tot 122.898 stemrechten, Fidelity Management Trust Company haar positie heeft verlaagd tot 225.961, Strategic Advisers LLC haar positie heeft verlaagt tot 1 stemrecht, Fidelity Institutional Asset Management Trust Company haar positie heeft verlaagd tot 0 stemrechten en FMR Investment Management (VK) haar positie heeft uitgebreid tot 85.250 stemrechten.

Zo is de deelneming van de eerstgenoemde gecontroleerde onderneming uit de FMR LLC groep individueel onder de 5% drempel gedaald. FMR LLC bezit gezamenlijk met haar gecontroleerde ondernemingen 3.696.750 van de stemrechten van Galapagos. Dit komt neer op 5,61% van de 65.897.071 momenteel uitstaande Galapagos aandelen. FMR LLC blijft zo boven de 5% kennisgevingsdrempel van Galapagos’ stemrechten. De volledige transparantieverklaring kan op de website van Galapagos worden geraadpleegd.

Over Galapagos
Wij zijn een biotechnologiebedrijf met vestigingen in Europa en de VS dat zich toelegt op de ontwikkeling van baanbrekende geneesmiddelen voor meer levensjaren en levenskwaliteit. We richten ons op grote onvervulde medische behoeften en combineren diepgaande wetenschap, technologie en samenwerkingsbenaderingen om een brede pijplijn te creëren van best-in-class kleine moleculen en celtherapieën in oncologie en immunologie. Met mogelijkheden van laboratorium tot patiënt, inclusief een gedecentraliseerd celtherapie productienetwerk, zijn we toegewijd aan het uitdagen van de status quo en het leveren van resultaten voor onze patiënten, werknemers en aandeelhouders. Ga voor meer informatie naar www.glpg.com of volg ons op LinkedIn of X

Voor meer informatie, neem contact op met:

Media:
Marieke Vermeersch
media@glpg.com

Investeerders:
Sofie Van Gijsel
ir@glpg.com

Jennifer Wilson
+ 44 7444 896759
media@glpg.com
Sandra Cauwenberghs
ir@glpg.com

1 Wet van 2 mei 2007 betreffende de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen van emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Bijlage

GLPG Press Release FMR TN_240820_NL