Galapagos ontvangt transparantieverklaring van EcoR1 Capital

Mechelen, België; 16 september 2024, 22:01 CET; gereglementeerde informatie – Galapagos NV (Euronext & NASDAQ: GLPG) heeft een kennisgeving van belangrijke deelneming ontvangen van EcoR1 Capital, LLC.

Overeenkomstig de Belgische transparantiewetgeving1, heeft Galapagos op 13 september 2024 een kennisgeving van belangrijke deelneming ontvangen in naam van Dhr. Oleg Nodelman en EcoR1 Capital LLC, waarin staat dat EcoR1 Capital LLC 6.713.553 stemrechten in Galapagos bezit, bestaande uit 839.388 aandelen en 5.874.165 American Depository Receipts, na een verwerving van stemrechtverlenende effecten en financiële instrumenten die worden behandeld als stemrechtverlenende effecten.

EcoR1 Capital LLC, gecontroleerd door Dhr. Oleg Nodelman, controleert beleggingsfondsen EcoR1 Capital Fund Qualified LP and EcoR1 Capital Fund LP, die allen gezamenlijk 6.713.553 van de stemrechten van Galapagos bezitten. Dit vertegenwoordigt 10,19% van de 65.897.071 momenteel uitstaande Galapagos aandelen. De deelneming van EcoR1 Capital LLC is op 10 september 2024 aldus boven de 10% kennisgevingsdrempel van Galapagos’ stemrechten gestegen door de verwerving van bijkomende effecten. De transparantieverklaring verduidelijkt verder dat (i) de 6.713.553 stemrechten de uiteindelijke eigendom zijn van klanten van EcoR1 Capital Fund Qualified LP en EcoR1 Capital Fund LP en dat deze klanten onder andere particulieren, vermogensfondsen, stichtingen en gepoolde beleggingsvehikels omvatten, en (ii) EcoR1 Capital LLC de discretionaire beleggingsadviseur is en de stemrechten van haar entiteiten naar eigen goeddunken uitoefent bij gebrek aan specifieke instructies. De volledige transparantieverklaring kan op de website van Galapagos worden geraadpleegd.

Over Galapagos
Wij zijn een biotechnologiebedrijf met vestigingen in Europa en de VS dat zich toelegt op de ontwikkeling van baanbrekende geneesmiddelen voor meer levensjaren en levenskwaliteit. We richten ons op grote onvervulde medische behoeften en combineren diepgaande wetenschap, technologie en samenwerkingsbenaderingen om een brede pijplijn te creëren van best-in-class kleine moleculen en celtherapieën in oncologie en immunologie. Met mogelijkheden van laboratorium tot patiënt, inclusief een gedecentraliseerd cel therapie productienetwerk, zijn we toegewijd aan het uitdagen van de status quo en het leveren van resultaten voor onze patiënten, werknemers en aandeelhouders. Ga voor meer informatie naar www.glpg.com of volg ons op LinkedIn of X.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Media:
Marieke Vermeersch
media@glpg.com

Jennifer Wilson
media@glpg.com
Investeerders:
Sofie Van Gijsel
ir@glpg.com

Sandra Cauwenberghs
ir@glpg.com

1 Wet van 2 mei 2007 betreffende de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen van emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt en betreffende diverse bepalingen, zoals van tijd tot tijd gewijzigd.

Bijlage

Galapagos ontvangt transparantieverklaring van EcoR1 Capital