NetJobs lanserar CV sök

Nu öppnar NetJobs möjligheten för arbetsgivare och rekryterare att söka matchande kandidater i CV databasen.

Vi har totalt ca: 50 000 CV:n i databasen och ser en stadig tillväxt av inkommande CV:n. Tjänsten kompletterar vårt erbjudande på ett mycket bra sätt genom att tillåta arbetsgivarna att jobba proaktivt i sin rekrytering.

Dessutom gör CV sök att våra sajter blir än mer spännande för kandidaterna eftersom de blir sökbara och synliga för flera av de största och mest attraktiva arbetsgivarna i respektive nisch.

- Jag ser CV sök som ett viktigt steg för att öka andelen repetitiva intäkter som ska hjälpa till att nå vårat omsättningsmål 2013 på 100 miljoner SEK, vi vet att det är en efterfrågad produkt som våra kunder kommer att ha stor nytta av. Vi kommer att erbjuda fler spännande produkter framöver. En viktig del av företagets strategi är ”Delight - Vi ska erbjuda användarvänliga och effektiva jobbsajter som ständigt förbättras i små steg varje dag", säger Frank Ljungstedt, CEO, NetJobs Group AB.

För ytterligare information kontakta: Frank Ljungstedt, CEO, NetJobs Group AB (publ), 08-67 87 421.

NetJobs Group AB (publ) äger norra Europas största jobbsajtnätverk med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med över 350 000 unika besökare i månaden (Google Analytics-Januari 2011).  NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 börsnoterat på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank.
Visionen är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.
Mer information finns på www.netjobs.com