Ny Online Chef i NetJobs Group AB

NetJobs Group AB har utsett Dan Lorin till Online Chef med tillträde den 7 januari 2013.
Tjänsten är en nyinrättad ledningsfunktion med huvudansvar för utvecklingen av befintliga jobbsajter, öka nätverkets trafik samt affärsutveckla nya sajter.

-Rekryteringen av Dan och skapandet av tjänsten Online Chef  är i linje med vår målsättning att våra jobbsajter ska vara det självklara valet inom varje nisch för både kandidater och arbetsgivare. Mer attraktiva produkter är viktig grundsten i att bygga en mer skalbar och starkare tillväxt, säger Hristos Kitsos, VD, NetJobs Group AB.

Dan Lorin, 29 år, jur. kand. från Uppsala Universitet och ekonomi- och affärsstudier från University of Miami School of Business, kommer senast som VD från Rocket Internets dotterbolag Dalani.se. Tidigare var Dan Sverigechef för eDarling.se och har även erfarenhet av att driva företag i utlandet, och har varit verksam ett antal år bland annat i Tyskland och i USA.

För mer information vänligen kontakta:

Hristos Kitsos, VD NetJobs Group AB, 08-67 87 420.

NetJobs är ledande i norra Europa inom nischade jobbsajter med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med mer än 430 000 unika besök per månad (Google Analytics Januari 2012). Våra nischade jobbsajter fungerar som marknadsplatser på Internet där arbetsgivare hittar och rekryterar framtida medarbetare, och där arbetstagare hittar attraktiva jobb och information om deras framtida karriär. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. NetJobs vision är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.