NetJobs beslutar om ny utdelningspolicy

-Inför varje utdelningsbeslut bedömer styrelsen hur vi skapar mest värde för NetJobs aktieägare på lång sikt. Styrelsen bedömer att återinvestera i verksamheten och prioritera tillväxt är bästa sättet att långsiktigt skapa god avkastning för aktieägarna de närmaste åren", säger Hristos Kitsos, VD NetJobs Group AB i en kommentar.

Styrelsen i NetJobs Group AB (publ) har därför beslutat att anta ny utdelningspolicy enligt nedan

Utdelningspolicy: NetJobs kommer de närmaste åren prioritera högre tillväxt. Utdelningen kommer därför vara låg eller helt utebli.

Tidigare utdelningspolicy: NetJobs ska långsiktigt dela ut minst 70 % av resultatet efter skatt. Vid bedömning av utdelningens storlek beaktas bolagets investeringsalternativ, finansiella ställning samt kapitalstruktur.

Stockholm den 28 mars 2013

För mer information vänligen kontakta:

Hristos Kitsos, VD NetJobs Group AB (publ), 08-67 87 420.

NetJobs är ledande i norra Europa inom nischade jobbsajter med 35 nischade jobbsajter och 5 generella jobbsajter i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland med mer än 410 000 unika besök per månad (Google Analytics Januari 2013). Våra nischade jobbsajter fungerar som marknadsplatser på Internet där arbetsgivare hittar och rekryterar framtida medarbetare, och där arbetstagare hittar attraktiva jobb och information om deras framtida karriär. NetJobs Group AB (publ) grundades 2004 och är sedan 2006 noterad på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. NetJobs vision är att vara #1 i världen inom nischade jobbsajter.